Hoe kom ik van neten af?

ik heb al 4dagen luizen gehad, gelukkige ben ik daar nu van af maar het probleem is dat ik nog veel neten in me haar heb en ik wil er graag vanaf voor dat het luizen worden ik probeer al schampoo en lotion speciaal tegen hoofdluis en neten maar het werkt allemaal niet wat kan ik doen !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een goed anti luismiddel hebt gebruikt dan zijn de neten ook gedood.

Antwoorden (4)

Met een netenkam. En er is cremespoeling van prioderm dat de "lijm" oplost waarmee de netenkam vast zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij hoofdluis is maar één ding echt effectief en dat is kammen. Gedurende veertien dagen iedere dag secuur kammen met een stofkam verwijdert de uitgekomen luizen, zodat er geen eitjes meer gelegd worden. Na zeven tot tien dagen zijn alle neten uitgekomen, dus door twee weken te kammen ben je van je hoofdluis af omdat je ze wegkamt voordat ze eitjes hebben kunnen leggen.

De neten kun je ook wel wegkammen maar omdat ze vrij klein zijn en vlakbij de hoofdhuid stevig aan de haarwortels vastgeplakt zitten is dat moeilijker. Je kunt wel een speciale shampoo of lotion gebruiken maar omdat hoofdluis daar vaak resistent tegen is moet je daar zeker niet 100% op vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammer genoeg beloven de fabrikanten van luizenmiddelen vaak dat het "de neten doodt". Dit is echter misleidend want het zegt niet hoeveel neten het doodt. Ja, het doodt neten, maar het doodt slechts een deel ervan. Onafhankelijk onderzoek heeft bewezen dat geen van de lotions/shampoos alle neten doodt. Dat is ook waarom je er altijd bij moet kammen, dagelijks gedurende minstens 2 weken omdat de neten binnen 7-10 dagen uitkomen tot nimf (jonge luis). Aangezien echter ook de nat kam methode niet altijd effectief is werkt in veel gevallen de combinatie ervan niet 100%. Slechts 38%-57% van de correct gekamde personen is daadwerkelijk luizen/netenvrij na 2 weken.
Wanneer je dan bedenkt dat een persoon gemiddeld 5-20 luizen en 100-10.000 neten heeft, verklaart dit waarom het veel belangrijker is om de neten effectief te doden en waarom het met de gebrekkige middelen tegen neten dus vaak niet lukt.
Bij mensen met dik/lang/krullend/kroeshaar is het vaak zeer lastig tot onmogelijk om er zelf vanaf te komen d.m.v. de bestaande middelen of kammen.
Het RIVM adviseert nu 3 opties: 1)kammen, 2)kammen in combinatie met een luizenmiddel, 3)gecontroleerde hete lucht om de luizen/neten dood te drogen. De laatste is een methode welke enkel door gecertificeerde behandelaars wordt uitgevoerd en die methode doodt als enige middel alle neten.
Zie richtlijn RIVM onder het kopje "hete lucht en elektrisch kammen":
http://www.rivm.nl/Bibliotheek/Professioneel_Praktisch/Richtlijnen/Infectieziekten/LCI_richtlijnen/LCI_richtlijn_Hoofdluis
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan je haar volgens mij met ui in vrijven.
Het klinkt misschien raar maar het werkt volgens mij wel