Tatoeage met as van overledenen?

De laatste jaren hoor en lees je steeds meer dat men een tatoeage laat zetten waar de as van een overleden dierbare in verwerkt zit.
Is dat schadelijk voor je gezondheid?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15.1K

Het beste antwoord

Ik denk niet dat dit slechter voor je lichaam zal zijn dan de andere middelen waarmee ze tatoëren.
Er bestaat ook de mogelijkheid om van de as die overblijft na een crematie , een prachtig sieraad te maken in de vorm van een diamant zelfs !
Persoonlijk vind ik dat mooier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Het kan volgens mij nooit goed wezen voor je lichaam.

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar het lijkt mij logisch dat het gaat onsteken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kom je vanzelf achter.. alles wat niet goed is voor je lichaam stoot je lichaam ook weer af..
Dood zul je er niet aan gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Tattoopigment moet 100% steriel zijn. Dat zijn voorschriften van de overheid.Crematie-as is niet steriel en kan ook zware metalen bevatten of andere ingredienten die schadelijk kunnen zijn. Er zijn enkele tatoeëerders die wel eens op speciaal verzoek iets as mengen door tattoopigment, maar de meeste tatoeëerders zullen dat weigeren, want zij zijn aansprakelijk als er iets fout gaat. Uiteindelijk gaat je gezondheid toch boven alles!"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind het iets onnatuurlijks ,as in je huid. Daar komen ze jaren later pas achter of het schadelijk is .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de medische wereld worden deze tatoeages consequent afgeraden. De mens is echter eerder geneigd
zijn emoties te volgen dan naar de wetenschap te luisteren, helaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar is nog te weinig over bekend, hoewel je wel kunt stellen dat er geen bacteriën in kunnen zitten door de crematie.
Maar of de as zelf een afweer van het lichaam oproept is afwachten.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het al niet gezond is om te overwegen om een tatoeage te laten zetten met de as van een dierbare overleden persoon daarin verwerkt.

Er is niets mis mee om met respect of liefde terug te denken aan een overleden persoon.

Maar met de doden kun je niet leven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ALS DE AS STERIEL IS GEMAAKT EN STERIEL WORDT INGEBRACHT KAN HET WEINIG KWAAD.
Zelf vind ik het onzin als kinderen dat doen met as van een ouder (Hazes), ze bestaan immers al voor de helft uit hun DNA.
Vooral bij kinderen zou dit ritueel verboden moeten worden.
Laat ze dan de as bewaren en ze laten beslissen na hun 18e of ze een dergelijke tatouage willen.
Dat is mijn mening.
Veel sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat kan geen kwaad.. mijn vriendin heeft het laten doen en het is op een zeer zuivere en integere manier gedaan..de as wordt in de inkt verwerkt..
Ik vind het heel mooi dat dit kan en zou best willen dat dit 16 jaar terug al mogelijk was geweest..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit van gehoord. Maar tatoeëren met vreemde stoffen lijkt mij nooit gezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of het schadelijk is weet ik niet maar het idee,nee ikzelf moet er niet aan denken .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan schadelijk zijn en is dus ook verboden