hoe heet die poeder waar je dikker van kan worden?

poeder waar je melk bij nodig hebt,.
als je die drinkt word je dikker.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mag ik vragen waarvoor je dit nodig hebt?:p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zit op sport, maar ik ben veelste dun,
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik zou toch eerst proberen om je reguliere voeding aan te passen, voordat je aan allerlei poeders en pilletjes begint.
Wat is nu je lengte, gewicht en leeftijd en wat eet je op een gemiddelde dag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik eet heel veel maar kom niet aan.
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat is je leeftijd, lengte en gewicht dan? Als je een jongen bent in de puberteit is het vaak normaal dat je dun bent, dat is mijn broer ook. Zodra je wat ouder word (vaak rond 23) word je vanzelf iets dikker.

Antwoorden (4)

Proteïne shakes. Te verkrijgen bij natuurwinkels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Proteine shakes word je niet per se dikker van. Ik gebruik ze zelf als ik krachttraining heb gedaan, voor spierherstel en opbouw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke maar je als je dun bent is dat dan niet gevaarlijk
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat is dun volgens jou?
Ik ben 1.80m, weeg iets van 67 kg en drink meestal 1x per dag zo'n shake (verder gewoon gezond eten). Ik word niet dikker van die shakes, omdat het in mijn dagelijkse caloriebehoefte past. Ik zou niet heel veel van die shakes gaan drinken, het is vooral pure eiwitten met een smaakje erbij, dat moeten je nieren allemaal verwerken. Als je dan niet genoeg water drinkt, kun je volgens mij nierstenen krijgen.
Het kan wel als toevoeging op je eten, als je bijvoorbeeld meer spiermassa wilt en meer eiwitten op een dag nodig hebt. (uiteraard wel goed erbij sporten)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben 1.75 en weeg 55kg
Ritsuka
11 jaar geleden
Dan heb je een BMI van 17,9 en dus officieel ondergewicht.
Ben je al eens bij de huisarts geweest om te kijken hoe dit komt? of bij een dietiste om te kijken of je wel genoeg en gezond eet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Poffertjesbakpoeder werkt heeeeel goed bij mij ;-)
De poeder die je bedoelt heet Fantomalt. Hij wordt gemaakt door Nutricia en je kunt het bij elke drogist kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vanaf hoe oud mag je die drinken??
Ritsuka
11 jaar geleden
Gekopieerd van de website: "Dieetvoeding voor medisch gebruik wordt onder medisch toezicht gebruikt. Overleg daarom met uw arts of diëtist welke voeding voor u de meest geschikte is."
Dit kun je volgens mij dus niet zomaar gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
o oke
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is voor bv kinderen die achterblijven in de groei en ook na zware ziekte
Niet zomaar innemen!
Er zijn verschillende soorten (medische!) voeding in poedervorm, voor volwassenen is dat o.a. fantomalt (voor extra koolhydraten) en protifar (voor extra eiwitten). Maar dat is niet speciaal voor door melk heen, dus ik weet niet of dat is wat je bedoelt. Sterker nog, die poeders gaan snel klonteren in melk, en als je het door dranken mengt, wordt aangeraden om het in helderen dranken zoals thee of koffie te gebruiken. De enige energieverrijke bijvoeding in poedervorm die ik ken en die je specifiek door melk heen mengt, is scandishake mix, en dat is speciaal voor mensen met cystic fibrosis. Hoewel al die soorten voeding zonder recept bij de apotheek verkrijgbaar zijn, is het zeker niet de bedoeling dat je daar zelf mee gaat experimenteren. De dosering moet bijvoorbeeld altijd door een arts of diëtiste worden vastgesteld.

En als je geen medische problemen hebt, en je kunt gewoon eten, dan hebben die poeders ook weinig meerwaarde hoor. Van een paar boterhammen extra krijg je meer extra calorieën binnen dan van een paar schepjes poeder verdeeld over de dag. Die poeders en drinkvoeding e.d. zijn handig voor mensen die niet goed kúnnen eten, bijvoorbeeld doordat ze zo ernstig verzwakt zijn dat gewoon vast voedsel eten erg veel energie kost, of doordat ze moeite hebben met slikken. Ook om aan te sterken na een operatie kan het soms goed zijn om even op een relatief makkelijke manier extra voeding binnen te kunnen krijgen met dat soort medische voeding, en bij mensen die door ingewikkelde allergieën niet zo gemakkelijk extra calorieën tot zich kunnen nemen, is het soms ook handig. Maar als je gewoon kunt eten, kun je beter meer gaan eten.

Als jij jezelf te dun vindt, en het lukt je niet om aan te komen ondanks een toegenomen calorie-inname (een site als www.dieetinzicht.nl kan daarbij een goed hulpmiddel zijn) kun je het beste naar je huisarts gaan. Die kan eerst wat onderzoeken uitvoeren om te kijken of er een medische oorzaak is voor het feit dat aankomen niet lukt. Als er geen duidelijke verklaring is, kan je huisarts je doorverwijzen naar een diëtist, die je vervolgens gaat helpen en die goed kan inschatten wat jij aan energie verbruikt en wat je dus nodig hebt op een dag om aan te kunnen komen. Als dan ondanks die adviezen en voorschriften het aankomen toch niet wil lukken, dan kan het zijn dat je toch uitkomt op het gebruik van dergelijke medische dieetvoeding als aanvulling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
+
eerst naar de huisarts lijkt mij ook slim ja.
Weight gainers, populair onder bodybuilders, mix van zetmeel, suiker en eiwit en vaak stofjes "die zouden je helpen met aankomen"

Die stofjes word aan getwijfeld, maar je maakt met dat poeder en melk/water een shake, erg simpel en snel VEEL KCAL binnen krijgen, dus makkelijk aankomen.

Te koop op sportvoeding webwinkels, zoals:

http://www.bodyenfitshop.nl/weightgain/weight-gainers/

Vaak in lekkere smaken te koop