Hoe kan ik mezelf met eten in de hand houden?

Ik neem me elke dag voor om niet te snoepen omdat ik niet consequent kan snoepen, maar helaas voor ik weet heb ik al weer een koekje op of een paar dropjes. Ik ben een emotie eter en als ik een rot dag heb of verdriet dan hup val ik de voorraadkast aan. Heeft iemand tips?

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik heb kinderen dus is het voor hun wel fijn als er voor hun wel wat lekkers in huis is..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (10)

Heel herkenbaar,
geen snoep in huis hebben is al een goede oplossing maar heb je huisgenoten dan is het minder handig.
Verder als je 1 koekje op hebt niet denken, nou is mijn hele niet snoep dag toch al mislukt, maar gewoon doorgaan met niet willen snoepen
en zorg voor goede alternatieven, zorg dat je fruit in huis hebt, of rauwkost of iets anders wat je kan nemen als je snoep trek krijgt.
Van suiker moet je echt afkicken, je zal enorme trek krijgen in zoetigheid en die moet je leren te weerstaan, je zal merken dat als je het een paar dagen volhoud die trek naar zoetigheid minder wordt en verdwijnt
succes ermee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder wilskracht kom je er niet... Gezien de mislukte antwoorden op mijn eerdere vraag hoe je wilskracht kan kweken, vrees ik 't ergste... ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorgen dat je voorraadkast leeg is. Die met snoep en snaai bedoel ik dan. En zorgen dat de voorraadkast met gezonde dingen goed gevuld is, zodat je iedere dag drie complete maaltijden eet op regelmatige tijden. En tussendoor een stukje fruit, magere yogurth en dat soort dingen.
Het klinkt afgezaagd en je weet het eigenlijk zelf ook wel. Maar het is niet anders.
En als de verleiding om te gaan snaaien groot is, even afleiding zoeken (vragen beantwoorden op GV of mysteriez spelen bijvoorbeeld).
Sterkte en succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je rotdag wordt niet minder rot door iets te eten....maar dat weet je zelf ook wel.Wat mij bij een snackattack nog wel eens wil helpen : mezelf vertellen, dat ik pas iets mag pakken, als ik eerst....(10 X de trap op en af geweest ben, de afwas gedaan heb, het oude papier naar de berging heb gebracht, of iets anders, dat me afleid en het stop-in-m'n-mond-moment uitstelt)
En dan mag ik het nog alleen, als ik met een verse kop thee op de bank zit - niet, terwijl ik sta.
Vaak hoef ik dan al niet meer, of ik kan zitten knibbelenknabbelen op dat ene koekje, zonder dat het er gelijk weer 7 worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet echt zorgen dat je niks van zoet of snoep in huis hebt. De verleiding om dan wat te pakken is minder groot. Ook als je een kauwgum in je mond hebt, is de verleiding om iets te pakken minder groot. Probeer het emotie eten te vermijden door naar buiten te gaan en een stuk te gaan wandelen i.p.v. iets te pakken om te eten. Je voelt je daarna een stuk frisser in je hoofd omdat je lekker buiten bent geweest en je bent blij omdat je niks hebt gegeten, hoef je je daar ook niet meer schuldig over te voelen. Als je je rot voelt en je wilt gaan eten, neem dan de telefoon en bel even met een goede vriendin of vriend. Als je een leuk gesprek hebt gehad, voel je daarna misschien minder aandrang om te eten. Het schijnt heel goed te werken als je je tanden gaat poetsen op het moment dan je een vreetbui krijgt. Aangezien daarna niks meer lekker smaakt.
Probeer er ook achter te komen waarom je gaat eten, het is beter om de oorzaak aan te pakken dan het gevolg! (evt. met hulp!)
Succes, hopelijk heb je er wat aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel herkenbaar alleen bij mij heeft 't een naampje gekregen. Zoek maar eens op google naar de eetstoornis BED. Ik heb er zo'n 10 jr last van gehad. Heb 't nu onder controle. En als ik een rotdag heb gehad dan kan ik 't op iets anders afreageren. Succes ik weet niet of je hier in herkent maar ik wilde 't toch even aangeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach...ik denk dat 80percent van de bevolking snoepers zijn en vooral gewoontesnoepers
het verslaafd zijn van snoepen is vergelijkbaar met roken,drinken enz...ik kan ook alle dagen chips eten en 2 repen chocola..maar als ik zie dat ik over mn grens van gewicht zit zet ik mijn knopje om in mijn hoofd en stop ik dijdelijk met snoepen.heb ik echt zin ga ik op de weegschaal staan en denk..wat is meer waard die stomme chocolade of zie ik er liever goed uit?die keuze moet natuurlijk ieder voor zijn eigen maken.dag 1 is het moeilijkste dag 2,3,4 ook en dan gaat het beter.ik heb altijd snoep en dergelijk in huis maar na een week niet gesnoept te hebben denk ik er meestal niet meer aan.het is een tik als een ander.het is gewoon de klik in je hoofd omzetten! ieder gewoonte is een gewoonte die je kan afleren.maar dat ligt puur aan je eigen doorzettingswil.als je echt wilt...blijf je eraf al staat het voor je neus.
grtjs franca
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eet alleen maar als je trek hebt, honger bestaat al niet in Nederland, dus eet alleen als je trek hebt...

En een hele goede tip, koop kleinere borden waar je van eet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij indertijd enorm geholpen heeft is een schriftje in de keuken leggen en alles wat je eet opschrijven. 's Avonds schrik je je rot als je bijelkaar optelt wat je naar binnen hebt geschoven.
Meestal zijn het impuls momenten waarop je eten/snoep pakt, en door een vertraging in te bouwen (opschrijven) kun je je nog op tijd bedenken!
Succes!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een oplossing zou kunnen zijn géén snoep in huis te halen voor je zelf en jezelf te beloven niet aan het snoep dat voor de kinderen bestemd is te komen.
Te veel snoepen is voor kinderen ook niet goed en een goed voorbeeldgedrag doet goed volgen.