Ervoor zorgen dat er geen bloedvaten worden afgekneld. Bewegen dus. ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijven bewegen als je het hebt. En zorgen dat er genoeg bloed naartoe kan stromen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb dit ook en 2jaar geleden hebben ze ontdekt dat ik een ziekte had in mijn benen in het nederlands genoemd ( rusteloze benen) veel kan je er niet tegen doen .. langs de neuroloog gaan die schrijft jou pillen voor
Probeer eens magnesiumtabletten, te koop bij drogisterij, helpt vaak bij tintelende benen en armen, helpt dat niet, ga dan naar je huisarts en laat je onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zou je toch eerst moeten weten wat de oorzaak is van je klachten. Tintelingen in armen en benen kan een neurologische oorzaak hebben, zoals een beklemming in je nek, een ziekte als M.S., of het kan komen door een vitaminetekort (B12 bijvoorbeeld, of B6). Het kan ontstaan als gevolg van diabetes (polyneuropathie) of door een nierfunctiestoornis. Maar het kan ook een onschuldige oorzaak hebben zoals hyperventilatie, intolerantie voor koude of warmte, een bijwerking van medicatie, of doordat je zit in een houding waarin je bloedvaten of zenuwbanen afklemt, en waarbij de tintelingen verdwijnen of verminderen als je van houding verandert. En soms is er geen specifieke oorzaak voor, maar geven je zenuwen zonder vindbare aanleiding deze signalen door.

Oftewel: er valt weinig over te zeggen. De remedie hangt namelijk af van de oorzaak. Dat kan dus van alles zijn, van ademhalingstherapie tot medicatie of een operatie, of helemaal niets.

Maak een afspraak met je huisarts, en schrijf voor jezelf alvast het antwoord op op de volgende vragen: -hoe lang heb je deze klachten? -heb je altijd tintelingen, of af en toe? -heb je ook elders tintelingen in je lichaam? -hoe is het gevoel in je armen en benen, en de kracht? -heb je nog andere klachten? -wanneer zijn de tintelingen het ergst, en wanneer het minst? -zorgen bepaalde activiteiten of houdingen voor verergering van de tintelingen?

De huisarts zal nog meer dingen vragen, en kan je lichamelijk onderzoeken. Indien nodig kan hij/zij ook verder onderzoek doen of je doorverwijzen naar een specialist. Pas als duidelijk is wat de OORZAAK van je klachten is, kunnen je artsen je vertellen wat de REMEDIE zou kunnen zijn.
Succes!