implanon , is die vertrouwbaar? en heeft het bijwerkingen op je stemmingswisselingen/depressiviteit?.

ik heb net een implanon laten zetten, dat is een soort van hormoon staafje die zorgt dat je niet zwanger raakt.
nu had ik net even op internet lopen zoeken en toen stond erin dat het staafje dicht op de huid moet zitten dus dan is hij ook zichtbaar.
maar! die van mij is niet zichtbaar en zit diep in de huid waarna ik nu ook een echo moet laten maken of die er ook echt in zit.
mijn vraag was .... is het nu nog wel zo betrouwbaar als het zo diep in de huis zit?.

en ik ben er naar over gestapt omdat dit de oplossing was voor mijn stemmingswisselingen/depressiviteit?
is het echt zo dat het me kan helpen daartegen? of bevordert het straks door de implanon?.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Had je dat niet beter vóóraf aan een deskundige kunnen vragen? Wie gaat nou eerst iets laten doen en zich vervolgens afvragen of 't eigenlijk wel goed voor haar is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar wat ik ervan hoor om me heen. Verergert dit de stemmingswisselingen en depressiviteits buien als je er gevoelig voor bent
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hem ook en bij mij zie je hem ook niet hoor.. Waar heb je hem laten zetten? Bij een dokter of gynaecoloog? De gyn is daar speciaal voor 'opgeleid'.

Antwoorden (1)

Mijn implanon zit ook niet echt vlak onder de oppervlakte van mijn huid. Ik kan hem wel net voelen als ik druk uitoefen op mijn huid. Het is mijn derde implanon al en deze wordt eerdaags ook weer door de huisarts vervangen.

Het werkt bij mij prima als anti-conceptiemiddel. Maar als middel tegen stemmingswisselingen of depressiviteit ken ik het niet. Weet je wat mij goed helpt tegen depressiviteit? Bewegen!!! Geloof me, dat is het natuurlijke medicijn van het menselijk lichaam.