Als ik de "definitie' van een 'drag queen' op de Engelse Wikipedia wel:

"A drag queen is a man who dresses, and often acts, like a caricature woman often for the purpose of entertaining. "

(Een 'drag queen' is een man die zich kleedt en vaak handelt als een karikatuur van een vrouw, vaak voor het doel om te vermaken.')

Bij een 'gewone travestiet' zit dat 'entertainelement' er niet per definitie in. Ik zou zeggen: een 'drag queen' is een 'showtravestiet'.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt.
Ivana
11 jaar geleden
Leuk nieuw woord voor de Van Dale! plus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou er ook geen verschil zitten in de beperkte mogelijk dat een drag queen een man is. En een travestiet zowel man als vrouw kan zijn, die zich omkleed in de beeltenis van het ander geslacht?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn ook drag kings: vrouwen die zich kleden en handelen als karikatuur van een man.
http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_king