in welk voedsel zitten oestrogeenopbouwende stoffen?

Wat zou je oestro level opbouwen als dat nodig is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Eet vezels, groenten en fruit
Een goede voeding is sowieso een belangrijke voorwaarde om gezond te blijven. Maar sommige stoffen uit voeding kun je als vrouw extra goed gebruiken, zoals plantaardig oestrogeen (fyto-oestrogenen).
Dit komt voor in een groot aantal groenten, vruchten en granen. Plantaardig oestrogeen heeft een veel zwakkere werking dan menselijk oestrogeen, maar heeft desalniettemin gunstige eigenschappen. Zo blokkeert het oestrogeenreceptoren, waardoor ze menopauzeklachten verlichten. En ze remmen de productie van enzymen die betrokken zijn bij de groei van kankercellen.

Hier vind je nog meer tips om je oestrogeen in balans te houden:
http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/seks-relatie/27229/tips-om-je-oestrogeen-in-balans-te-houden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

er zitten geen oestrogeenopbouwende stoffen in voedsel. Die stoffen maak je in je lichaam. je voedsel heeft daar geen invloed op.