Wat zijn manieren om benauwdheid te verminderen?

Ik heb het bijna altijd benauwd maar ik rook niet oid , iemand tips ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Het belangrijkste is je ademhaling. Diep in ademen er het er weer uitgooien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik heb een tip: ga naar je huisarts.

Niet flauw bedoeld, maar als wij niet weten wat de oorzaak is, kunnen we geen ander advies geven dan dat. Benauwdheid kan heel veel verschillende oorzaken hebben, van stress, een slechte conditie of hyperventilatie, allergieën, ziektes als astma of COPD (ja, kan ook als je nooit gerookt hebt, hoewel dat minder vaak voorkomt) tot hartfalen of een longontsteking. De 'tips', of: behandeling, kan dus variëren van ontspannings- of ademhalingstherapie, conditietraining, tot het gebruik van luchtwegverwijders, antibiotica of prednison, en nog veel meer. Allemaal weer afhankelijk van de oorzaak. Dus je zult écht eerst naar je huisarts moeten: die kan lichamelijk onderzoek doen, naar je longen luisteren, en uitzoeken wat de oorzaak is.

Op het moment dat je wéét wat de oorzaak is en er indien nodig een adequate medische behandeling is ingezet, dán kun je advies vragen op een forum als dit. Mogelijk tref je lotgenoten of andere (ervarings)deskundigen die je kunnen adviseren wat bij specifieke aandoeningen soms wel of juist niet helpt, of welke behandelingen er mogelijk zijn. Maar eerst moet er een diagnose gesteld worden, en daarvoor moet je bij je huisarts zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Lies, dat had ik ook in mijn reactie gezet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad zo is het ;) +1