Ik heb het gevoel dat mijn gips te strak zit. Mijn vingers gaan steeds slapen. Doen ze daar op dit tijdstip nog wat aan?

Of moet ik het uitzingen tot morgen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Het kan zijn dat het gips aanvankelijk niet te strak zat, maar dat het door nazwellen nu toch te strak zit.

Verschijnselen als het te strak zit:
- vingers worden blauw
- vingers worden koud of juist warm
- vingers gaan slapen
- vingers gaan kloppen
- vingers doen pijn

Als je op basis van jouw verschijnselen en bovenstaande kenmerken echt denkt dat je gips te strak zit, kun je de Spoed Eisende Hulp bellen. Die mensen slapen toch niet vannacht, ze zijn er juist voor spoedgevallen.

Als het echt te strak zit, kun je beter nu gaan dan wachten tot morgenochtend.
Misschien ben ik al te laat met mijn reactie en zit je nu al in het ziekenhuis...

In ieder geval: sterkte ermee en beterschap de komende tijd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dit gedaan. Ze zeggen dat omdat ik het slaapgevoel wel weg kan krijgen ik best tot morgen kan wachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
OK, welterusten dan. Ik hoop dat je kunt slapen. En als het toch erger wordt vannacht: opnieuw bellen!

Andere antwoorden (2)

Als je er echt last van hebt zou ik gewoon even bellen met de huisartsenpost en uitleggen dat je er last van hebt! Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hebben ze dat niet tegen je gezegd dan? Kan zijn dat er een zwelling optreed, waardoor het strakker gaat zitten. Dus echt even HAP bellen!