bestaan er oordopjes die vrijwel alle geluid tegen houden?

De standaard dopjes voor bijvoorbeeld slapen e.d .laten altijd nog wel geluiden door. Weet iemand betere oplossing ? Of betere kwaliteit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je kunt bij de betere audicien oordopjes op maat laten maken. Ze maken dan een afdruk van je oor en die sturen ze naar de oordopjesfabriek. Dit kost wel wat geld, volgens mij een eurootje of 100. Je krijgt dan echter wel precies passende oordopjes die erg veel geluid tegen houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik zit hier ook al een tijd aan te denken, maar van wege de kosten doe ik het steeds niet, stel dat het niet werkt.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik werk regelmatig nachtdiensten, en slaap overdag. Maar ik woon in een flat, en daar is vaak iemand aan het verbouwen, het zijn de boormachines die mij uit mijn slaap houden. Misschien moet ik het toch maar eens proberen dan. €100,- is een goede nachtrust wel waard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een goede dagrust in jouw geval dan :) Succes!
Bijbeen audicien kun je veelal op zwemdopjes wachten. Overiigens komt er ook geluid via je kaak en botten in je gehoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die zijn er zeker. Je kan op bepaalde webwinkels zoeken naar oortjes met perfecte achtergrondgeluids demping. Dan denk je vaak wel aan een prijs van tussen de €350 en €500.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal geluidsstil krijg je het nooit omdat er ook geluiden doordringen buiten de gehoorgang om. Je hebt twee soorten goedkope geluidsdempers die je bij o.a. de voordeeldrogist kunt kopen. De (meestal) gele of roze cilindervormige schuimplastic vorm en de wasbolletjes. Mijn ervaring met die laatste zijn vrij goed. Je kunt dat stukje was zodanig kneden dat je de gehoorgang zo goed als hermetisch kunt afsluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Die vallen bij mij altijd uit mijn oren. Of zuigen vacuum wat zeer doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In vroeger tijden, toen ik nog nachtdiensten draaide, kon ik er ook niet aan wennen maar als ik die wasbolletjes secuur modelleer is het goed te doen. Ze werken het beste als ze een stukje in de gehoorgang zitten maar dat is ook meteen het enge, dingen in je gehoorgang stoppen. Maar verder is het inderdaad heel persoonlijk wat werkt en tegelijkertijd niet hindert.