Ik wil graag van huisarts en apotheek wisselen hoe doe ik dit?

Ik ben verhuisd en wil graag hier in de buurt een nieuwe huisarts en apotheek hebben, hoe regel ik dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Zoek op internet naar een huisarts in je omgeving en bel ernaar of je patient kunt worden,ook kun je je zorgverzekeraar bellen of zij een huisarts in jouw omgeving weten.

Een apotheek kun je gewoon zelf uitkiezen,als je daar voor de eerste keer medicijnen gaat halen dan schrijven ze je daar gelijk in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon even bij de huisarts bij jou in de buurt vragen of ze patiënten aannemen. Als dat mogelijk is moet je contact opnemen met je eigen huisarts om te ze zeggen dat je wilt overstappen. Dan kunnen zij jou gegevens doorsturen naar je nieuwe huisarts. Bij de apotheek moet je alleen je verzekeringspapieren laten zien en eventueel een overzicht met welke medicijnen je gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U kunt u aanmelden bij de huisartsenpraktijk naar keuze en uw dossier opvragen of door laten sturen, en daarna kunt u zich aanmelden bij de apotheek.
Vergeet niet evt andere medisch belanghebbenden te informeren die voorheen samen werkten met uw oude huisarts of apotheek. (Zorgverzekeraar, fysio etc)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het eerder omgekeerd doen: De apothekers in uw buurt allemaal doen en aan de hand van uw medische historiek in de computer, zullen ze zeer gericht kunnen antwoorden en zelfs zeggen welke dokter kwalitatief best het geschikt is. Als verschillende apothekers dan dezelfde doktersnaam noemen, zit je volgens mij goed.

Omgekeerd is het immers moeilijker: dokters aflopen om naar een goede apotheker te vragen, lijkt mij niet zo vanzelfsprekend.

PS: Geschreven vanuit de notie dat het artsendossier in Nederland al in orde zou zijn. In België ga je best zelf met je historiek (vraag je eventueel aan je vorige apotheker) binnen.