Als je bloed moet laten prikken waar kan dit nog meer dan in de ader van je armen ?

Mijn rechterarm is helemaal kapotgestoken door bloedprikken,in mijn andere arm heb ik een cimino-shunt,hier kan wel geprikt worden om bloed af te nemen,kan je desondanks ook nog ergens anders makkelijk aangeprikt worden voor bloedafname,een shunt gaat immers na verloop van tijd ook kapot. Iemand een idee ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aders op de voet
Dat doe ik want ik ben niet makkelijk te prikken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok heb wel al infuus gehad in de voet,viel reuze mee trouwens,had ik niet gedacht,maar kwestie van goed stuwen.

Het beste antwoord

Ik heb vroeger heel veel bloed geprikt, en soms was er in de arm geen enkel geschikt punt meer te vinden. Dat kan verschillende redenen gehad hebben. Voor heel kleine hoeveelheden kan je natuurlijk een vingerprik geven. Maar voor grotere hoeveelheden weken we dan wel eens af naar een oppervlakkige ader op de voet, en als dat zelfs niet meer ging, naar een oppervlakkige ader op het hoofd. Als dat ook niet ging (of patient wilde niet, denkbaar), dan zat er niets anders op dan slagaderlijk bloed te (laten) afnemen, door een arts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij mij nemen ze altijd bloed af in mijn liesslagader. Dit moet door een co-assistent of een arts gebeuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je moeilijk te prikken bent ect gebruiken ze ook vaak een ader vlak bij je enkel. Je kan daar zelfs een infuus hebben. Ik had 1 arm in het gips de ander is gewoon onprikbaar. Dus het infuus zat op mijn voet.