Nadat ik 's ochtends mijn eerste sigaret heb gerookt, moet ik altijd nodig poepen. Waardoor komt dit?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
9.3K

Antwoorden (6)

Maag
Mensen met maagklachten mogen van hun arts meestal niet roken, omdat er een verband schijnt te bestaan tussen roken en maagzweren. Waarschijnlijk wordt het maagslijmvlies aangetast. Als je rookt worden je darmen geactiveerd. Vooral op een nuchtere maag kan het roken laxerend werken.

En heb je nu al een sigaret op?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb het zelf niet, maar ik heb er van gehoord. Hetzelfde schijnt zo te zijn met koffie. Ik denk dat je lichaam even wakker schrikt en de processen beginnen te starten. Als het storend werkt kan je zelf je stoelgang regulieren door je lichaam te trainen op een bepaald tijdstip te ontlasten.....maar ik zou er geen punt van maken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit heeft met je biologisch ritme en vaste gewoonten te maken. De een moet eerst een sigaret, de ander eerst een kop koffie; een volgende yoghurt met zemelen en een ander poept pas op het werk of 's avonds na het werk. Dat het voor een deel tussen je oren zit, blijkt als je bijvoorbeeld stopt met roken of omdat je ziek bent en geen koffie drinkt. Het poepen gaat dan echt ook gewoon door.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nicotine werkt laxerend.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoals FuShin al heeft aangegeven heeft Nicotine en ander stoffen in een sigaret een laxerende werking. In combinatie met het nuttigen van een bak kofiie, word dit proces versneld met als gevolg dat je moet poepen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
waarschijnlijk heb je een hoop eten verteerd, en het moet er toch een keer uit.
Dit gebeurt meestal in een ritme. Ook zijn er verschillende soorten stoffen die laxerend werken, en er voor zorgen dat je ritme ietwat versneld.