zag deze avond een reportage over kanker op tv en vroeg me af:Is uitgezaaide borstkanker erger dan uitgezaaide baarmoederkanker of omgekeerd?

Hallo, zag deze avond een reportage over kanker op tv en vroeg me af welke van deze 2 situaties nu de ergste is allebei zeer erg natuurlijk maar ik bedoel degene met de slechtste prognose: uitgezaaide borstkanker of uitgezaaide baarmoederkanker?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

is alletwee even erg,want uitzaaiingen gaan altijd eerst naar de organen,hart longen lever nieren,en dat proces is niet te stoppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kun je totaal niet zeggen want iets is uitgezaaid als het ook elders in je lichaam terecht is gekomen en dat elders kan nog dichtbij zijn en te behandelen en het kan door het hele lichaam zitten en niet te behandelen zijn.

"Van een kwaadaardige tumor kunnen cellen echter zomaar losraken, zonder dat de cel daar opdracht voor krijgt. Zulke 'losse' kankercellen kunnen vervolgens terechtkomen in de transportsystemen van het lichaam (lymfestelsel of bloedbaan). Als ze via die route op een andere plek in het lichaam terechtkomen, zich daar hechten en uitgroeien tot tumoren, spreekt men van uitzaaiingen."
http://kanker.kwfkankerbestrijding.nl/wat-is-kanker/Pages/uitzaaiingen-hoe-ontstaan-uitzaaiingen.aspx