val je van paardrijden af?

vriendin zei dat

Toegevoegd na 20 minuten:
oke ik hou van paarden opeens (mijn moeder heeft een paard gekocht ehh o_o)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Als jij gaat paardrijden, en daarnaast houd je je voeding en de rest van je beweging gelijk, dan ga je waarschijnlijk afvallen ja.
Je verbrand namelijk meer kcal door het paardrijden, en als je hetzelfde blijft eten dan verbrand je meer dan dat je binnenkrijgt.

Paardrijden is sowieso goed, omdat je daar allerlei spieren voor gebruikt. Als je naast het paardrijden ook gezonder gaat eten, is de kans groot dat je gaat afvallen, je word in elk geval strakker (minder vet en meer spieren).

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit werkt uiteraard alleen als je gezond eet. Als je aan paardrijden doet, en daarnaast 3x per week naar de McD gaat, snap je zelf ook wel dat het niet veel gaat helpen.
Afvallen en in vorm komen is voeding + beweging.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
snap de min niet, en volgens mij klopt je antwoord als een bus +1
Ritsuka
11 jaar geleden
bedankt voor de plus, ik snap de min ook niet echt, maar die heb ik soms wel vaker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ach, een gegeven paard mag men niet in de bek kijken he, ook niet als het om minnetjes gaat.
heb ook weleens (periodiek lijkt het wel) een gulle geheime minnaar achter me aan. ;-) inhoudelijk is het een waardevol antwoord wat klopt, dus mogelijk is de min een afkeuring op je antwoord om een andere reden. (men had mogelijk graag iets anders willen lezen misschien, of is geen liefhebber van me mac. maar van burger king)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+2, als dat zou kunnen..
Je valt er zeker van af, wel alleen als je echt serieus aan het trainen bent. Een uurtje op een manege paard hobbelen, daar zou je over het algemeen niet echt van afvallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is geen middel om af te vallen maar sporten icm met een gezond eetpatroon helpt zeker.

écht paardrijden (dus niet enkel blijven zitten en wat stappen, draven etc.) is hard werken, dus je verbrand zeker wat calorietjes. (ook door een paard te poetsen, stallen uitmesten etc.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
alle bijkomende activeiten verbranden ook zeker wat +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
breek me de bakkes niet open :)))
heb jaren de sport beoefend, wedstrijden gereden, groene paarden zadelmag gemaakt en paarden van andere uitgebracht. weet niet wat de vraagsteller eet, maar conditie krijg je er wel van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hihi, zeg dat wel...Ik ben best klein (1.64 m) maar mensen staan er altijd van te kijken hoeveel kracht ik ondanks dat in mijn armen heb...Tja, armspieren krijg je wel van elke dag mesten, mesten en nog eens mesten :P Vooral van het op de mesthoop gooien...En dan met de warmte van de afgelopen dagen...De calorieën vliegen de deur uit :P Maar een gezond voedingspatroon blijft het beste. Dikke plus voor je antwoord :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klein en ervaring met paardrijden zijn supercombi's (inrijden van kleinere dieren door niet al te grote ruiter met ervaring) ;-)) maar idd, al zit je niet eens op de paardenrug is het ook een topsport :)