Waar kan mijn buikpijn vandaan komen?

Ik heb sinds gisteren bijna elke keer na het eten pijn/krampen onderin mijn darmen/buik. Het voelt alsof ik naar het toilet moet maar soms komt er niks of het is vrij normale ontlasting (geen diarree zeg maar). Wat zou dit kunnen zijn? Warmte? Spanning?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Constipatie. Groot glas sinasappelsap drinken en een sigaretje roken, wel op loopafstand van toilet:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Constipatie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk ook dat het constipatie is, maar een peukie roken zou ik niemand aanraden. Bij de ETOS kun je een laxeerpilletje krijgen.
Ritsuka
11 jaar geleden
Ja, even een sigaretje roken..
En hoe helpt sinaasappelsap?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sigaretje roken? Niet zo gezond lijkt mij.
Darmklachten kunnen onschuldig van aard zijn en gaan vaak vanzelf weer over (iets verkeerds gegeten, alcohol, specerijen, buikgriepje met of zonder diarree), maar kunnen ook een verschijnsel (symptoom) van een onderliggende aandoening.
Antwoord op deze vraag geven is erg moeilijk omdat we daarvoor te weinig informatie hebben.
Kijk ook een naar bijgaande link.
En bij twijfel: ga naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je bij buikpijn/krampen iets lichamelijks (obstipatie) hebt uitgesloten, dan is het misschien een reactie op spanning.
zo kan je na ruzie ineens hoofdpijn hebben, maar ook buikpijn is een veel voorkomende reactie.

Toegevoegd na 4 minuten:
als deze klachten lang aanhouden, is het verstandig om bij de huisarts langs te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aangezien je het pas 1 dag hebt zou ik ,als ik jou was, nog geen,wat voor soort dan ook, medicatie nemen maar het nog even een aantal dagen aankijken.

Het kan zijn dat je de dag ervoor iets verkeerds gegeten hebt waardoor je darmen nu geprikkeld/overgevoelig zijn.

Wat je wel kunt doen is nu een paar dagen licht verteerbare voeding eten,geen koolzuurhoudende dranken,niet te koud eten en drinken,geen gekruid eten,niet te vet,etc.

Als het na een paar dagen nog niet over is of juist erger wordt dan raad ik je aan om even naar je huisarts te gaan.
Probeer dat dan wel voor het weekend te doen zodat jij je eigen huisarts hebt en niet naar de huisartsenpost of zo moet.

Oh ja,als je kramp hebt leg dan iets warms tegen je buik bv een kruik,....pittenkussen (kan niet zo snel op de naam komen), je kunt ook een handdoek kort in de magnetron doen enz.

Sterkte

Toegevoegd na 6 minuten:
OHOH sorry,zie net dat je vraag er al 5 dagen staat,( dom van me)
Heb je nog last, of is het weer over?

Als het niks ernstigs is/was heb je misschien iets aan mijn tips voor een volgende keer als je weer last hebt, hoop uiteraard dat je het niet meer nodig zult hebben ;-)

Groetjes vlindertje