Moet ik voor een oogmeting mijn harde lenzen een tijdje uitdoen of juist inhouden?

Ik ben toe aan een nieuwe oogmeting. Omdat je ogen wat vervormen van harde lenzen (begreep ik), weet ik niet meer of ik nu mijn lenzen in of uit moet hebben voor de meting. Als ik ze uit moet doen, hoeveel dagen moeten ze dan uit zijn voor ik de meting kan laten doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Volgens mij meen ze je ogen juist met lenzen in.
Ze hebben in hun computer staan wat je huidige sterktes zijn.

Nadat ze je ogen gemeten hebben, kijken ze vaak ook nog hoe de lens op het oog ligt e.d. en dan moet je hem ook in hebben.

Voor de zekerheid kun je uiteraard het beste je opticien even bellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal idd maar even bellen van te voren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, want ik kan met herinneren van mijn tijd dat ik nog harde lenzen droeg dat ik ze gewoon in moest laten. Tegenwoordig heb ik nachtlenzen (ook harde trouwens). Helemaal ideaal.
's Nachts draag je ze, overdag zie je scherp.
Harde lenzen moet je uitdoen. De sterkte van de harde lenzen is gebaseerd op je onvervormde oog. Je moet je lenzen dus ook 24 uur van te voren uitdoen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je moet je lenzen alleen inhouden als ze moeten kijken of hij goed zit. Maargoed dan kan je ze altijd alsnog in doen. Met 24 uur speel je in ieder geval op safe. Als je 's ochtends een afspraak heb zou je kunnen proberen om de avond van te voren ze niet te laat uit te doen. Dan zit je in ieder geval op 12 uur. Bij de meeste mensen is dit ook voldoende.