Ik hoor al die ooglaser technieken lasik lasek etc etc. maar wat is nou de beste qua ervaringen en recensiee. Het gaat om eesbril correctie?

Leesbril dus. Het gaat om iem die geen bril wil maar toch slecht ziet met lezen en tv kijken.

Toegevoegd na 20 minuten:
Correctie: geen correctie maar alternatief voor een bril. Persoon heeft geen bril. Ook nooit gehad maar wel nu een leesbril nodig

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat krijg je niet voor elkaar met laseren. Want een leesbril heb je nodig voor dichtbij, terwijl je ogen ook in de verte scherp moeten kunnen zien. Door het ouder worden kunnen je ogen zich minder aanpassen aan de verschillende kijkafstanden.
De beste oplossing voor die persoon is het dragen van contactlenzen met een leesgedeelte erin. Daar zit een verzwaring in waardoor ze recht blijven zitten, en je dus vooruit kijkend in de verte scherp ziet, en een beetje naar beneden kijkend kleine letters goed kunt lezen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat zei ik ook maar ze beweerd dat er ook laseren is voor mensen met een leesbril. klopt niet dus? ook al heet de techniek anders?
Amadea
11 jaar geleden
Volgens http://www.vision-ooglaseren.nl/woordenboek/leesbrilcorrectie-met-supracor/ is een leesbrilcorrectie (presbyopie) op nu nog alleen mogelijk in combinatie met bijziendheid met een pluswaarde. Om in aanmerking te komen moet je:
- een bril (of contactlenzen) tussen +1.0 en +2.5 hebben
- en een leesbril van minimaal +2
- je moet 50 jaar of ouder zijn
- en hebt niet eerder een ooglaserbehandeling gehad