Is trampoline springen goed voor je gezondheid? Wat zijn alle de + punten en wat zijn alle de - punten?

Ik spring vaak op de trampoline. Maar waar is het goed voor? Is het goed voor je spieren evenwicht of reactiesnelheid? En waar is het niet goed voor? Want in het begin kreeg ik ontzettende rugpijn ik kon 2 weken bijna niks doen maar nu heb ik er nooit meer last van. Dus kortom wat zijn ALLE pluspunten en ALLE minpunten van op de trampoline spelen? Graag een uitgebreid antwoord. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Naast voordelen voor evenwicht, reactiesnelheid wil ik 3 gezondheidsvoordelen noemen:
gunstig voor een goede botopbouw
-een stimulans voor de darmwerking, je stoelgang verbetert
-aanmaak van vitamine D (geldt voor alle buitenactiviteiten)

Wees voorzichtig als je ervaart dat trampolinespringen je rug geen goed doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi Goed uit gelegd

Andere antwoorden (1)

"Trampolinespringen is 68% effectiever dan joggen wat calorieverbranding betreft" - uit een onderzoek van NASA -