Verbrand je ook calorieën in de sauna door de temperatuurverhoging?

Ik heb door dat in de sauna mijn hartslag verhoogd. Ja, ik drink voldoende water en ben in goede conditie, ik denk dat dit een normaal gegeven is in de sauna.
Wat ik me afvraag is of je ook calorieën verbrand door stil te zitten in de sauna met een verhoogde hartslag. Heeft dit hetzelfde effect dan sport?
Als ik sport moet mijn hart slechts naar de 108 gaan en ik doe aan vetverbranding volgens de instructeur.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ja, maar het effect is minimaal. Door de verhoogde hartslag, omkleden, de sauna inlopen en douchen verbrand je een paar kcal meer t.o.v. stil zitten op de bank. Maar verwacht er geen wonderen van.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik lees nu het staartje van je vraag, maar dan moet ik je teleurstellen. Het is niet zo dat een verhoogde hartslag alleen zorgt voor vetverbranding. Bij het gebruik van je spieren die energie vragen, is het een indicator voor een optimale vetverbranding, maar de hartslag ZELF zorgt daar helaas niet voor.

Als dat waar was, zou het echt een stuk drukker in de sauna zijn!
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hartslag gaat omhoog omdat die door de warmte een inspanning moet doen,en deze inspanning zorgt ervoor dat je transpireert,dat ik bij sport ook zo.
Toch verlies je in de sauna enkel vocht dat je weel moet aanvullen.
Enkel bij het sporten verlies je buiten vocht ook Calorieën.