Ik heb een allergie voor dieren, is er een manier om ervan af te komen?

Ik ben allergies voor honden en katten, maar ik ben een enorme dierenvriend en zou graag zelf ook een hond of kat willen maar dat gaat nu dus erg moeilijk.
Dus mijn vraag was is er een manier waarbij mijn allergie weggaat? ik heb medicijnen ervoor maar die moet ik dan elke dag innemen en dan heb ik er geen last van (zeggen ze)
maar als ik dan katten aai.. krijg ik al snel een niesbui.

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik ben allergies voor de huidschilfers niet voor de haren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook een allergie voor honden en katten.
Maar als een kat eenmaal in mijn omgeving is heb ik de eerste dagen
Last. Maar later zal
Mijn lichaam niet meer op reageren als het gewend is.
Ik gebruik geen medicatie.
Ook ben ik allergisch voor paarden maar daar geld het bij niet voor.
Dus het is denk ik per mens verschillend
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er zijn speciale honden/katten waar veel mensen met een allergie wel tegen kunnen. een voorbeeld is de labradoodle

Het beste antwoord

Ik heb het ook .... En vaak wordt er gezegd dat je alle contact moet vermijden. Maar daar ben ik het niet mee eens. Een allergische reactie ontstaat doordat je lichaam een tegenaanval creeert op onbekende stoffen. Hoe vaker je jezelf blootstelt aan die stof hoe minder de tegenaanval wordt. ( werkt niet altijd maar grote kans van wel.)
Wat ik doe ik zorg dat ik mn medicijnen een half uur van te voren in genomen heb. Als ik in de ruimte ben waar het dier is, raak ik het dier niet aan en laat ik het niet opgewonden rondspringen. En ik was vaak mn handen ( je handen pakken toch ongemerkt veel dingen op die je weer naar je gezicht brengt onbewust. ) als je veel gaat niezen, ga je naar buiten frisse lucht inademen.
Als dit eenmaal goed gaat. Kan je voorzichtig het dier aaien. En daarna je handen wassen. Op den duur kan je later je medicijnen in nemen of zelfs hele maal niet.
Het duurt alleen wel maanden. En je moet regelmatig incontact komen met het dier.
Maar elk dier is weer anders. Dus bij elk nieuw dier moet je weer opnieuw beginnen..
Ik ben nu resistent voor de hond van mn ouders. Maar af en toe na een rondje stoeien. Vergeet ik mn handen te wassen... Gaat het mis.
Nou dan snel medicijn innemen... En handen wassen. En naar buiten. En half uur later is het over.
Ik heb ook mn eigen kat en daar heb ik nooit meer problemen mee.