Hoe kan ik zonder aan te komen de ramadan doen?

Ik ben moslim dus ik moet ook aan de ramadan meedoen. Vind ik niet echt erg maar het irritanre is is dat ik aan kom doordat ik laat eet en niet zoveel beweeg zodat ik geen honger krijg. hebbrn jullie misschien tips om niet aantekomen of gewoon niet zoveel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Probleem is als je heel de dag niets eet of drinkt en dan in de avond ineens ga eten , zal je automatisch meer eten omdat je honger hebt. Uiteraard omdat het 1 maand lang is en dus ongezond is omdat je dit elke dag doet, en je dan in de avond dan teveel eet en dit voor het slapengaan is dit zowel ongezond en je komt redelijk wat aan. Beste wat je kan doen is , niet te veel eten een gewone portie en minstens 2 tot 3 uur voor slapengaan.

Ik denk dat dit het enigste is wat je kan doen.

Groetjes

Toegevoegd na 4 minuten:
Zoals gaan lopen enz dat er hier wordt voorgesteld zou ik niet doen. Niet vergeten als je sport dat dit energie kost en omdat je 1 maal eet in de avond heb je maar voor een bepaalde tijd echte energie.

Daarom dat we normaal 3 maal per dag eten en dan kan je ook sporten dat is geen probleem. Maar als je sport + niet eet overdag zou dit wel eens nadelig kunnen zijn je zwak voelen en dus te weinig energie hebben.

Ook niet vergeten dat je tijdens sporten genoeg moet drinken, dit kan lijden tot verschillende uitdrogingen nier falen enz....

Groeten

Toegevoegd na 7 minuten:
Dus na het eten ook niet gaan sporten omdat je jou energie nodig hebt de dag erna ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wat een Marokaanse vriend van mij doet, die wandeld naar de stad, fietsen is 7 minuten lopen en een half uur, zo zoekt hij afleiding door te gaan wandelen, je bent dan toch lekker in beweging.

Succes met Ramadan! En alvast een zalig Suikerfeest met mooie kadootjes en kleding :)!

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh en natuurlijk de hereniging met familie, die van ver komen of die je gaat bezoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke.. Super bedankt ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Your welcome :)
Mag je wel water drinken?
Of is het bij jullie zelfs zo streng dat je je eigen speeksel nog niet mag doorslikken?

Daar hangt het van af.
Je kunt best bewegen overdag.
Van bewegen op zich, zul je geen honger krijgen.
Als je water mag drinken, dan kun je daarmee de trek wat stillen.

En dan: Je eet wel laat, maar dat is het probleem niet.
Op zich is het helemaal niet zo erg om maar een keer per dag te eten.
Maar let er dan wel op WAT je eet en hoeveel je eet!

Ga niet de benodigde daghoeveelheid aan calorieën ( ong. 2000) in een maaltijd proberen te proppen.
Doe het rustig aan.
Van wat je niet binnen krijgt, kun je ook niet aankomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een denigrerende respectloze en onnodige opmerking! geef 1 voorbeeld waar in welk land dit niet mag met de ramadan. je eigen speeksel doorslikken!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ls iemand het speeksel naar de buitenkant van de lippen uitlaat, weer naar de mond terug doet en het weer slikt, verbreekt hij zijn vasten, maar zolang het speeksel niet naar buiten gaat, maar in de mond blijft, dus aan de tong blijft, verbreekt het vasten niet, ook als hij het weer slikt. Wat betreft het slijm, als het tot aan de buitenkant van de mond komt en men het weer slikt, is het vasten verbroken. En volgens Imam Aboe Haniefa; het slikken van het slijm nadat het tot de tong gekomen is, verbreekt het vasten niet. Als men onopzettelijk braakt en nadat het stopt, men het veranderde speeksel slikt vòòrdat men de mond met water schoonspoelt, dan is het vasten verbroken, omdat het speeksel onrein was geworden vanwege het braken. Denigrerend? Je probeert hier iemand af te kraken, iemand die probeert antwoord te geven, iemand die probeert te helpen. Het antwoord en de tijd die erin word gestoken word is compleet zonder eigenbelang, dus kraak niet zomaar iemand af. U bent respectloos meneer/mevrouw Enjenj.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Nederland en Arabische landen zijn zelfs speciale tandartsen s' nachts open tijdens de ramadan, zodat er geen problemen kunnen vormen met speeksel inslikken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Enjenj Misschien eens wat meer lezen over de Ramadan? http://www.ahlussunah.org/docs/nl/Islamitische_Infomatie/Het_vasten_van_de_maand_Ramadan.htm http://www.nujij.nl/algemeen/nachtelijke-tandarts-tijdens-ramadan.13227085.lynkx#axzz219Od1GWL http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://sunnah.org/ibadaat/fiqhrmdn.htm @ Skyline
Dank je.
Cryofiel
11 jaar geleden
Dit zie je helaas vaker gebeuren: vermeende denigrerendheid wordt in werkelijkheid veroorzaakt door het eigen gebrek aan kennis.
Wat je het allerbeste kunt doen is: direct ná het eten 's avonds een uur stevig gaan wandelen. Flink de pas erin zetten. Dat is gunstig voor de spijsvertering, en bovendien word je er lekker moe van dus slaap je daarna ook goed.
Amadea
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
Amadea, als ik het goed heb eet men pas na zonsondergang. Dus in deze periode, zomer, zou het wel eens te laat kunnen zijn voor een uur flink wandelen, persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken ;-).
Amadea
11 jaar geleden
Denk je dan eens in, Kristal, dat je een maand lang de hele dag niets eet. Dan voel je je overdag slap en tot weinig in staat. Dan kan je het beste actief worden nádat je gegeten hebt. Dat hoeft niet alleen, er zijn vast wel buren/vrienden/kennissen die ook vasten en niet aan willen komen. Het wordt om tien uur donker, ik neem aan dat je om 11 uur wel uitgegeten bent, dan kan je tot 12 uur sportief zijn en daarna heerlijk slapen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk niet dat je ooit een iftar hebt meegemaakt, Amadea.
Kristal
11 jaar geleden
Dat gevoel had ik ook Momo.
Ik heb nooit de Ramadan gedaan maar wel eens een aantal keer twee weken of 1 week gevast (wel met drinken overigens maar dan weer geen voedsel na zonsondergang etc, dus wel anders). Ik verbeeld mij dus dat ik mij enigszins kan voorstellen hoe je behoeftes zijn met vasten, overdag als afleiding wandelen is heel fijn maar eens lekker sportief aan de gang na eten en zonsondergang... neeh.
Amadea
11 jaar geleden
Wat is een iftar, Momo?
Kristal
11 jaar geleden
Dat is de maaltijd na zonsondergang Amadea. Die is werkelijk zéér rijk en vermoedelijk kan men na zo'n maaltijd tijdelijk even geen pap meer zeggen :-)
Cryofiel
11 jaar geleden
De maaltijd is inderdaad zeer rijk. Maar je hoeft je niet helemaal vol te proppen - daar is geen enkele plicht toe.