Kan ik door kracht trainingen afvallen?

Ik ben best wel dik en ik hou alleen maar van kracht
trainingen. Ik hou echt niet van rennen, zwemmen en fietsen, maar in kracht trainingen heb ik veel plezier.
Ik zie ook dat mijn spieren veel groter zijn geworden, maar mijn buik is het zelfde en mijn bovenbenen ook.
Het lijkt of ik alleen afval bij mijn armen en onderbenen.
Maar dus mijn vraag is: Kan ik afvallen door alleen kracht trainingen en een goede voedingsschema?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Is het niet toevallig zo dat je geen zin hebt in cardio trainingen (zwemmen, joggen etc.) juist OMDAT je te zwaar bent, waardoor het veel moeite kost? Mijn advies zou zijn om na de krachttraining op de loopband te gaan staan en met een flink wandeltempo van 6 a 7 km per uur dat een minuut of 20-30 vol te houden. Leuk is anders, maar de vetverbranding gaat dan wel een stuk sneller.

Het beste antwoord

Ja, dat kan zeker. Meer spieren = meer vetverbranding.
Maak je voeding gezonder, zorg voor voldoende eiwitten, let op je porties en geef je spiergroepen genoeg rust tussen de trainingen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je kunt ook interval training doen, of tabata. Dat is cardio, terwijl je toch met krachttraining bezig bent.

Kijk ook eens op de volgende sites: www.fitvillains.tumblr.com (goede trainingstips en voeding, ook hele schema's)
www.bodyrock.tv (je moet fan zijn van de stijl, maar de trainingen zijn goed)
www.fitocracy.com (je kunt je trainingen hier invullen, en er zit een groot forum bij waar je vragen kunt stellen).

Toegevoegd na 5 minuten:
Je lichaam houd het vet graag vast op bepaalde plekken, bij jou is het je buik, daar duurt het het langst voor je resultaat ziet.
Maar je ziet al meer spieren, dus goed bezig!
Ga zo door en je buik komt vanzelf mee. Je kunt af en toe met een meetlint kijken of er al wat veranderd is.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel!!