Kun je door te drinken via een rietje stikken?

in het verpleeghuis mag niet gedronken worden via een rietje.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat? Ik kán niet eens drinken zonder rietje, en ken heel wat anderen met allerlei handicaps die dat ook niet kunnen. Het lijkt mij dat juist in een verpleeghuis heel wat mensen zitten die een rietje nodig hebben als hulpmiddel om te kunnen drinken.

Antwoorden (3)

Ik werk in een verpleeghuis maar daar drinken ze juist vaak met rietje , omdat je dan vaak kleinere slokken neemt en dus minder kans op verslikken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De enige manier waarop dat zou kunnen gebeuren is als je plat ligt en dan via een rietje probeert te drinken. Maar als je enigszins rechtop zit dan kan er niets op tegen zijn. Dat drinkt zelfs gemakkelijker dan rechtstreeks uit een glas of beker. Via een beker met een drinktuit kan iemand een te grote slok krijgen en zich verslikken, maar via een rietje is het een veilige hoeveelheid.
Amadea
11 jaar geleden
Ik vermoed dat ze bang zijn dat het rietje te ver in de keel gestopt wordt maar drinken door een rietje rechtop is vaak de enige mogelijkheid om je niet te verslikken. Veel ouderen zijn met hun handen niet zo handig mee en bij het drinken gaan dan te grote slokken de mond in en DAT is juist gevaarlijk.

Vraag eens naar de reden, het is geen gekke vraag en zet dat hier nog even neer, ik ben nu ook wel benieuwd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik vraag het nog na. antwoord volgt per pbtje.