wie heeft er ervaring met de watercure methode van Dr. Batmanghelidj??

Volgens hem komen bijna alle ziektes en psychisch lijden voort uit uitdroging. Is er iemand die deze methode heeft geprobeerd en zo ja wat was je ervaring?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik heb zijn boek gelezen. Ik vind het een geweldig boek!

Ik weet niet welke watercure jij bedoelt, maar wat ik heb gelezen is dat je van hem gewoon 1,5 tot 2 liter water per dag moet drinken.

Ik heb dat ongeveer een maand gedaan.

Resultaten:

-Minder zin in ongezond voedsel
-Meer energie
-Ik werd bewust van dorstgevoel
-Moest wel heel vaak naar de wc, maar de urine was heel licht
-Hoofdpijn ging weg na 3 a 4 glazen water

Uiteindelijk werd het een gewoonte voor mij om 1,5 liter water te drinken.

www.moeheid.com
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Wat jij beschrijft is heel gewoon het inzicht van de moderne (en de oude) geneeskunde. Wat in de vraag staat is een wondermiddel tegen alle ziektes en alle psychische problemen. Dat zijn dus twee heel verschillende dingen.
Cryofiel
11 jaar geleden
Voor iemand van 75 kg zou dat zo'n 4,5 liter water per dag zijn. Dat kan nog wel. Maar dan hoef je niet veel anders meer te drinken dan water. Pas overigens wel op met al te veel water. Dat kan je elektrolytenbalans verstoren. Veel water drinken is goed (daar heb je Batmanghelidj niet voor nodig, dat is gewoon algemene medische kennis), maar je moet niet overdrijven (ook dat is gewoon algemene medische kennis).