hoe krijg je een hogere stem ?

als ik praat praat ik best wel zacht.

Hoe kan dat hoger worden ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zacht - hard
Laag - hoog
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoog bedoel ik.

Het beste antwoord

Aangezien je pas 16 bent kun je verwachten dat je stem de komende jaren alleen maar zwaarder zal worden.

Zie ook niet in waarom je als man een hogere stem zou willen hebben, vrouwen zijn gek op een diepe lage stem!

Maar als je bedoeld dat je HARDER zou willen praten dan is dat gewoone en kwestie van DURVEN!!! Niet bang zijn om te spreken, gewoon doen en ervan overtuigd zijn dat wat je te vertellen hebt boeiend is!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DAT IS WAAR!!! :-)

Andere antwoorden (6)

Ik weet niet of je rookt maar als dat zo is dan kun je proberen om te stoppen want dan wordt je stem waarschijnlijk een octaaf hoger na een paar maanden. (weet ik uit eigen ervaring) Als je niet rookt dan kun je twee dingen doen: raadpleeg een logopedist of.......wees trots op je stem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens een paar zinnen op een andere, voor jou klinkt dit als vreemde, toon op te zeggen. Herhaal dit steeds. Daarna kan je proberen dit te doen met lettergrepen. Na een tijdje helpt het je om dit ook toe te passen wanneer je gewoon met iemand spreekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Angst maakt je stem hoger... Dus wees angstig... of emotioneel, dan is veel hogerder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een broek aantrekken die twee maten te klein is....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Harder, of hoger? Omdat je het hebt over zachtjes praten, neem ik aan dat je het eerste bedoelt, een hoger volume en niet een hogere toon.

Ik kan je aanraden om een paar zanglessen te nemen. Dan leer je heel goed hoe je je adem kunt gebruiken om volume te creëren.

Ik merk vaak bij mensen die zachtjes praten dat ze alleen met hun borstkas ademen. Dan kun je gewoon niet de kracht zetten die nodig is om met een hoger volume te praten. Als je ademt vanuit je buik, en dus ook kracht zet vanuit je buik, kun je automatisch veel harder. Zangles is daarvoor een ideale leerschool.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de juiste spreeksnelheid is het belangrijk ook op het spreektempo van uw gesprekspartner te letten. U kunt een goede afstemming bereiken door uw eigen spreeksnelheid en -ritme aan te passen aan die van de ander. Is uw gesprekspartner zelf een snelle spreker dan kan ook u het tempo iets verhogen.