Wat is het beste dieet naast een maagband?

Ja... ik hoor iedereen het al denken (...) ga naar een dieetiste of luister naar de chirurg. Maar de ene spreekt de ander tegen!
Nu val ik goed af hoor, maar dat komt grotendeels door de maagband. Daarom vind ik een gezonde dieet belangrijk. Wat is gezond en wat is het beste?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Je hoeft niet perse een dieet te volgen, maar eet matig en gevarieerd met voldoende groenten en fruit. Je hebt al een maagband, dus de porties die je kunt eten zijn klein. Het is nu extra belangrijk om op te letten dat je je maag vult met gezond eten. Denk hierbij aan mager vlees of vis (gegrild of gebakken in olie), volkoren brood met mager beleg, groenten, fruit en magere zuivelproducten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mischien heb je hier wat aan: http://www.bijbel10daagse.nl/fileadmin/Bestanden/pdf/Bijbel10daagse/Tip_4_en_9_-_Bijbelse_recepten.pdf
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ik nog geen "duimpje omhoog" kan doen hierbij mijn dank! Een aantal recepten zal ik zeker overnemen, helaas zijn sommige niet geschikt voor mij, maar heel vriendelijk bedankt!
het meest gezonde is voldoende water drinken en geen frisdranken waar veel suiker in zit...dit zijn echte 'dikmakers'

verder zorgen voor voldoende groenten en fruit, en regelmatig gezond eten. je hoeft echt niet te stoppen met zo af en toe een pizzatje of patatje te eten.

het beste is niet of heeeel weinig te snoepen, en niet meer eten na 8 uur sávonds.