Ik ben donderdag geopereerd aan mijn amandelen, maar ik heb nauwelijks pijn.. kan dit wel kloppen?

Ik mag natuurlijk wel blij zijn dat ik geen pijn heb maar ik vraag het toch maar na. De dag van de operatie zelf heb ik 6 liter ijswater gedronken, en ik drink vanaf de operatie dag écht elke dag 4 liter ijswater enzo. toen straks had ik zelfs al wat geprakt gegeten.. Overigens gebruik ik ook zetpillen van 1000mg drie keer per dag.

Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

Je bent een blije patiënt.!!
En terecht, maar dat heb je aan jezelf te danken.!
Door consequent te drinken en je pijnstillers te gebruiken heb je de pijn niet de kans gegeven om je te pesten.
Bij amandel knippen is bekend dat je zoveel mogelijk moet slikken waardoor de keel wand moet bewegen. Daardoor heb je minder en minder lang pijn.!!
Dus blije patiënt, het klopt.!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk kan dat, voel je dat dan niet...

Laat het toe, dan krijg je het kado...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit klopt helemaal.
Heel fijn voor je en absoluut niets om je zorgen over te maken. in plaats van ijswater drinken kun je ook water-ijsjes eten :-) liever geen rode ijsjes want dan zie je niet of je bloed in je keel hebt of het van het ijsje afkomt..

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor het helingsproces is het inderdaad heeeel goed veel en koud te drinken.
En met die pijnstilling van 1000mg kan ik me voorstellen dat je weinig pijn hebt.
Ik ben geen dokter maar het klinkt hoopgevend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel fijn voor je dat je geen pijn hebt. Het kan heel goed dat je weinig pijn hebt, dit kan helemaal afhankelijk zijn van de manier waarop je geopereerd bent. Er zijn tegenwoordig nieuwe technieken voor deze operatie. In veel gevallen worden de amandelen niet meer geknipt, maar getrokken. Je schijnt bij deze techniek minder pijn te ervaren. Ik weet niet hoe oud je bent, maar leeftijd speelt ook een rol. Hoe ouder je bent, des te meer last je in de regel hebt. Sommige kinderen hebben praktisch nergens last van, terwijl volwassenen heel veel last hebben na de operatie. 3000mg (paracetamol neem ik aan) helpt ook al een hele boel. Je moet wel een beetje oppassen met de hoeveelheid water die je drinkt. 6 liter water en 4 liter water per dag is wel heel erg veel. Ik snap dat het hardstikke lekker is voor je keel, maar echt gezond is het niet, zeker omdat je nu nog niet voldoende kunt eten om je natriumgehalte op pijl te houden (ik heb even een linkje voor je toegevoegd). Als je een beetje kunt slikken, is het ook fijn als je bijvoorbeeld stukjes/schijfjes meloen in de vriezer doet en dit als ijsje oppeuzelt. Lekker voor je keel en ook nog gezond! Veel succes met je herstel, maar het ziet er naar uit dat dit wel soepeltjes verloopt.

http://www.medicalfacts.nl/2008/05/14/watervergiftiging/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij is de keel operatie ook 100% mee gevallen. Maar dat blijkt niet bij iedereen zo te zijn. Ik denk dat wij ons gelukkig kunnen noemen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig wel Danielle, het is me echt meegevallen :)