ik heb met een naald geprobeerd een gaatje te maken in mijn navel, maar het is nu een beetje rood. is het handig om morgen een te laten piercen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (5)

Lijkt me dat je dat beter aan de piercer kunt vragen of aan je huisarts, was de naald niet ontsmet, dan loop je het risico op ontstekingen, dan zal de piercer je niet willen voorzien van een piercing.
Als je onder de 16 bent, zal er 1 van je ouders mee moeten naar de piercingshop om toestemming te geven, dus die zou ik ook maar even inlichten over je poging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat het rood is kan ook als je het laat piercen. Als er al een gaatje inzit, kun je er een knopje indoen en met jodium oid ontsmetten. Als er geen gaatje inzit en je wil er wel een gaatje in, is het zeker verstandig als je dit "laat" piercen. Dan heb je ook de minste kans dat het gaat zweren oid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om te beginnen het is een ongelofelijk stom iets wat je hebt gedaan! Wat dacht je wel? Kom laat ik is even lekker mijn navel piercen? Als je jodium in huis hebt doe dit er gelijk op om te ontsmetten en ga morgen naar de huisarts. Als de naald niet steriel was en het gaat ontsteken ben je de lul. Als het gaat ontsteken en het slaat je buik in moet ze je buik holte gaan spoelen en krijg je zware ontstekings remmers. Ik kan het weten omdat mijn blindedarm een keer gesprongen is. Laat het gat dicht groeien nadat je bij de arts bent geweest en wacht minimaal voordat je naar een piercer gaat. je wond moet tot rust komen. Speel open kaart tegen je huisarts. Die zal de wond dan beter kunnen beoordelen. Een piercer die zijn spullen zijn helemaal steriel. En die heeft er ervaring mee.

Ik hoop dat je goeie ontstekingremmers krijgt. En dat het bij dit kleine dingetje blijft.

Als je een navel piercing wilt ga dan naar een piercer. Want de piercing zelf moet er ook gelijk in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Utrecht
11 jaar geleden
Beetje overtrokken deze reactie.
Van een wat geirriteerd wondje van een naald krijg je nu niet direct een buikontsteking. Geen reden om al direct naar de huisarts te hollen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan onschuldig lijken zo'n wondje maar zoiets kan van kwaad tot erger gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar vergelijken met de gevolgen van een blindedarmonsteking slaat nergens op!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het het zelfde idee. Straks krijg je een ontdekking op je darm ofzo. Oke en misschien was die vergelijking een beetje over de top. Maar zeg nou zelf je gaat toch niet proberen je eigen navel te piercen?
het is beter om je huid te laten herstellen mocht je na het piercen bv infecties krijgen is het niet bekend of het door dit gaatje of je piercing is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou eerst je huid rustig laten herstellen.
Je navel is een van de gevoeligste plekken van je hele lichaam (dat zal je waarschijnlijk wel gevoeld hebben).

Zelf een gaatje maken is nooit aan te raden, omdat het moeilijker is dan de meeste denken.
Je moet ook rekening houden met de onderliggende weefsels.

Mocht het pijn beginnen doen of dikker/roder worden, ga dan zeker naar je (huis)arts.

Het kan namelijk dat dit gaat ontsteken, tevens is je navel doorgaans niet de meest hygienische plek van je lichaam.

Ik zou persoonlijk niet morgen al laten piercen.
Dit gaat je namelijk veel pijn bezorgen, en misschien last na een paar uur.

Mocht het allemaal goed verlopen zijn en je hebt wat pijn, en je gaat naar de dokter, moet die piercing er tenslotte uit.

Als je minder dan 15 jaar bent, heb je toestemming van 1 van je ouders/voogden nodig.
Als je ouder dan 16 bent mag je dit zelf beslissen.

Mijn advies: wacht even af hoe het gaat, bij twijfel raadpleeg je best een arts.
Laat het nog niet morgen doen, maar laat het eerst rustig genezen.

SimonClarys