Hoe (vaak) te trainen met push/sit ups van play store? (Betere uitleg bij ''Extra uitleg'')

Ik heb de push up, sit up en squats app van de Play Store gedownload.

Aangezien er week/daily stond wou ik bij deze alle 3 de apps elke dag (was ik van plan, maar begon pas 1 dag) 1 training doen. Ik vroeg aan me vriend (van wie ik die apps had) hoe hij het deed. Hij zei dat hij het om de dag deed dus bijvoorbeeld: Maandag=Push ups, Dinsdag, sit ups, Woensdag=Squats.
Dat snapte ik niet, want er staat week/daily dus: elke dag 1 training.

Dus mijn vraag aan jullie:

Moet je de trainingen 1 dag per week doen?
Of
Bijvoorbeeld: Maandag=Push ups, Dinsdag, sit ups, Woensdag=Squats etc...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou het doen zoals jij het zegt, maandag pushups, dinsdag sit ups.
Het gaat er om dat de spiergroepen voldoende rust krijgen. Dus niet bijvoorbeeld 2 dagen achter elkaar armen.

Maar wissel ook oefeningen af, elke keer dezelfde oefening doen heeft niet zoveel effect.
Er zijn veel soorten oefeningen voor armen, benen en buikspieren, dus doe ook eens iets anders.

Toegevoegd na 1 minuut:
Volgens mij heb ik de tekst niet helemaal goed gelezen, was niet helemaal duidelijk, maar wat je het beste kunt doen is 1 spiergroep per dag voor krachttraining.
Dus bijvoorbeeld dag 1 buik, dag 2 benen, dag 3 armen etc.
En voeg ook 1 of 2 dagen wat cardio toe, of oefeningen met je hele lichaam.
Ritsuka