Kost je ogen controleren geld?

Ik wil kleur lenzen gaan dragen, maar heb gelezen dat je altijd eerst je ogen moet laten controleren. Als ik dit laat doen bij een opticien kost dat dan geld? En ik bedoel niet je hele oog laten laseren of dat soort dingen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

Je ogen op laten meten bij een opticien is gratis. Maar ik weet niet of je dit bedoeld? Of een controle bij een arts?

Toegevoegd na 8 minuten:
Gratis contactlenzen check

Het is belangrijk dat u als drager van contactlenzen uw ogen regelmatig laat controleren. De contactlensspecialist meet onder andere uw sterkte en controleert de conditie van uw ogen. U weet dan zeker of uw contactlenzen nog steeds goed bij uw ogen passen.

Kom daarom nu naar Pearle Opticiens voor de gratis Pearle contactlenzen check. Normaal kost deze controle €15,-, maar nu is deze tijdelijk gratis, voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je ook lenzen of een bril koopt bij de opticien kost het niets, als je verder niets koopt kan het meestal voor een paar tientjes.
Wat ik absoluut zou doen, want niet ieder oog is geschikt voor lenzen en je hebt maar 1 stel ogen, wees er zuinig op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je bij die opticiën je lenzen koopt kost die controle geen geld, immers ze verdienen vooral aan je door die lenzen te verkopen. Zo kost brilopmeten ook geen geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoeveel geld kosten dan de kleurlenzen bij een opticien (ongeveer) want ik wou ze bij Hema halen. Maar als ze bij de opticien maar een klein beetje duurder zijn kan ik ze misschien beter daar kopen want dan worden mijn ogen ook meteen gecontroleerd.
je ogen laten checken is gratis. Ik heb het van de week laten doen. van sterkte test tot oogboldruk en ook is er een foto genomen voor evt aanleg voor staar en die is naar de oogkliniek gestuurd. Het kost niets en je hebt geen verplichting. Uiteraard wil de opticien dat je je bril dan ook via hun koopt. Dat is logisch. Dit was overigens Eyewish. Maar volgens mij is het bij alle opticiens vrijblijvend en gratis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet niet per se je ogen laten controleren om contact lenzen te dragen. Als jij ouder bent dan een jaar of 14 en je ziet gewoon helemaal scherp, dan hoef je niet je ogen te laten meten. Dan zou jij gewoon kleurlenzen kunnen kopen en proberen of je het prettig vind zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Steenuiltje
11 jaar geleden
Niet ieder oog is geschikt om lenzen te dragen! Dit geldt ook voor het dragen van kleurlenzen/ funlenzen. Het is daarom zeker raadzaam om je ogen hiervoor even na te laten kijken bij een opticien.