Er is een kist op mijn teen gevallen en de helft van mijn teennagel is nu blauw, zal dat snel verdwijnen?

Als het verdwijnt hoelang duurt het? Of is er een kans dat het blauw blijft of dat mijn nagel eraf moet?

Toegevoegd na 4 minuten:
Het zit onderaan als een driehoek, het kan tog niet zijn dat hij eraf kan gaan, want daar boven is het gewoon normaal roze.

Toegevoegd na 7 uur:
http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=nl&biw=1024&bih=677&tbm=isch&tbnid=4jubUjf58kq92M:&imgrefurl=http://www.mobypicture.com/user/daphnebs/view/7873724&docid=wfzEL0nkOMV18M&imgurl=http://a2.img.mobypicture.com/9e317ddb0c6775419a13c16ab9d80bb1_view.jpg&w=450&h=600&ei=1HvnT961HOPA0QXq-p38CA&zoom=1&iact=rc&dur=318&sig=104797513163798475722&page=1&tbnh=154&tbnw=87&start=0&ndsp=14&ved=1t:429,r:5,s:0,i:85&tx=67&ty=90

mijn teen ziet er nu ongeveer zo uit alleen iets meer blauw, en het is best pijnlijk, er is geen grote kans dat mijn nagel eraf gaat tog?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Als om het blauw heen alles nog rose is, dan zal de nagel waarschijnlijk niet loslaten.

Ik heb het ook wel eens gehad. Bij mij viel toen ook niet de nagel af, maar bleef het blauw eronder zitten, tot de nagel zover was gegroeid dat het blauw bij de nagelrand kwam. Daar heb je dan een holle ruimte. Met een naaldje kun je (voorzichtig) het blauw (wat gewoon gestold bloed is) eronder vandaan halen.

Het uitgroeien zal ongeveer een maand of drie duren.

Toegevoegd na 16 uur:
N.a.v. de aanvulling:

Dat het flink pijn doet, dat geloof ik graag. In feite is er nu een zwelling onder de nagel, maar de zwelling kan nergens heen, omdat je nagel eroverheen zit.

En dan wordt het een wedstrijd tussen twee krachten. Is de nagel sterker dan de zwelling, dan hou je de nagel en groeit het er vanzelf uit. Is de zwelling sterker, dan zal deze nagel losduwen.

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat de nagel het wel zal houden, ook door mijn eigen ervaring.

Als je echt veel last hebt, of je bent erg ongerust, kun je altijd nog even naar de huisarts gaan. Die weet er meer van dan ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De nagel zal er vanzelf afgaan. Het blauwe is met een week of wat wel verdwenen, maar voordat er een nieuwe nagel voor in de plaats gegroeid is zal enige tijd duren!

Toegevoegd na 8 uur:
Dat het nogal pijnlijk is klopt: je hebt een bloeduitstorting onder de nagel, en het bloed gaat steeds harder drukken op het gevoelige nagelbed. De nagel verkleurt donkerder en wordt uiteindelijk bijna zwart. De pijn zal na enkele dagen minder worden. Na een aantal weken zal (een deel van) de nagel loslaten en afvallen. Ook al wil jij het niet het gaat toch gebeuren, want zo is dat nou eenmaal van nature geregeld. Binnen enkele weken tot maanden is de nagel vervangen.
Amadea
11 jaar geleden
Het is een bloedblaar, de nagel komt op die plaats los van de teen/huid. Een hele nagel groeit ongeveer in drie maanden. Zolang blijf je er aan herinnerd. Sterkte er mee!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het net is gebeurd, kun je een paperclip heet maken en die door de nagel drukken. Dat is wat een arts bij mij ook heeft gedaan.