Hoe komt het dat ik vroeger geen puisten kreeg een paar dagen voordat ik ging menstrueren en nu wel?

Is er dan iets veranderd aan je hormoonklieren? Hoe zit dat precies? Als tiener had ik hier nooit last van.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Eet je nu ook anders? Ik merk bij mijzelf dat ik van bijvoorbeeld makeup en niet genoeg water drinken puistjes krijg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een heel slecht en onregelmatig eetpatroon. Ik eet veel te weinig en drink haast geen water. Zal dat het zijn?
Ritsuka
11 jaar geleden
Toen ik gezonder ging eten, meer water ging drinken en er beter op lette dat ik op tijd ging slapen, is mijn huid echt heel erg verbeterd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt inderdaad, vroeger had ik er altijd lak aan om het make-up grondig van mijn gezicht te halen voordat ik ging slapen. Ik kreeg toen een hele vette huid met inderdaad meer puisten. Nu ik elke dag goed me gezicht schoonmaak met reinigingsmelk en tonic is het echt heel veel minder geworden. 1x per week je gezicht stomen kan er ook goed tegen helpen omdat dan alle porien open gaan en al het vuil er uit kan.

Antwoorden (1)

Je geeft het antwoord zelf al. Gedeeltelijk. Je kan puistjes krijgen idd als het de tijd van de maand is. De hormonen zijn aparte dingen en bij de een doet hij dit en de ander weer iets totaal anders. Dat ligt niet eens aan je eetpatroon, want zou je exact hetzelfde eten als de andere zou het niet perse zo zijn dat zij ook puistjes kreeg. Of met gebruik van make up waar je huid niet tegen kan. Het is jouw huid, en ook dus jouw lichaam en hormonen... Probeer veel water te drinken en gezond te eten. ( even vet vermijden) sporten, frisse lucht. En kijk of dat werkt. ( schoonmaken van je gezicht voor t slapen is ook heel belangrijk, je huid moet ademen en snachts heelt je lichaam. Dus als je ook amper slaapt, vertraagje dat proces ook... En als dit alles helpt, herhaal het dan de maand erop als je weer ongesteld wordt en ijk wat voor jou het beste is. Maar het is vrij normaal. Een proces van ons lichaam....

Toegevoegd na 1 minuut:
Enlaat de chocolade ook even in de supermarkt ;)