Wat is de maximum leeftijd waarin de puberteit bij een jongen kan duren?

Ik ben een jongen van 21 jaar en ik merk dat er nog steeds veranderingen optreden zoals nieuwe, kleine haartjes die groeien op mijn billen en borsthaar dat toeneemt en een onrustige huid met acne.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je lichamelijke toestand heeft niet zo zeer met de puberteit te maken, meer het gedrag en dat kan bij sommige mannen, vooral tegenwoordig lang duren. Het ergste geval dat ik ken is een maatje van mij, hij is soms zeer irritant, kinderlijk en redeneert als een kind van 16. Hij is 26 jaar, hihihi ;)

Antwoorden (3)

hier is geen maximale leeftijd voor.
sommige komen namelijk vroeger in de puberteit, sommige later pas. sommige krijgen veel last van acne, sommige niet. bij sommige gaat het langer door, bij sommige niet.
meestal als je vroeg in de puberteit komt gaat het ook langer door. als je veel acne hebt is het misschien eens handig op aan de roaccutane te gaan (ik neem dan wel aan dat je puisten bedoelt). je lichaam is dus gewoon nog niet klaar met de puberteit omdat er nog haren moeten gaan groeien. (zoals je beschrijft). je kan niet zeggen dat je lichaam bijvoorbeeld nog maximaal een jaar de tijd heeft ofzo, het neemt de tijd die het neemt. tegen de puisten zou ik wel wat laten doen omdat dat nog heel lang kan doorgaan anders
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tussen 10 en 18 speelt zich de puberteit globaal af maar bepaalde dingen ijlen na zoals bijvoorbeeld acné.
Ook is het niet iets waar je de klok op gelijk kan zetten, bij de één begint het later bij de ander eindigt het later.
Wat betreft die haargroei, dat kan zich de komende jaren nog uitbreiden, dat is niet klaar nadat je uitgepubert bent. Hoeveel 20 jarigen ken je met een volledig behaarde buik/rug bijvoorbeeld? Kijk maar eens op het strand, zijn altijd volwassener kerels. (ik wil 30+ nog niet oudere mannen noemen maar voor jou zijn ze dat natuurlijk wel)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak je geen zorgen, ik ben ook 21 jaar en merk dat ik steeds meer borsthaar krijg. Iedereen is nou eenmaal anders !