Met niezen worden dignen die niet in je luchtwegen thuishoren, weer naar buiten geblazen. Het gaat dan vooral om kleine stofdeeltjes, etc.

Toegevoegd na 38 seconden:
Het inhouden van de nies, wat naar mijn idee veel vrouwen doen, is dus eigenlijk niet gezond.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft niets met uw luchtwegen te maken maar alles met de neus !
bamibal
11 jaar geleden
De oorzaak ligt vaak in de neus, maar dat was de vraag niet. Niezen is niet alleen nuttig voor de neus, maar ook voor de luchtwegen. Bedankt voor de min.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als je nou verkouden bent en elk uur vijftien keer moet niezen? Wat is het nut daarvan?
Niezen is een plotselinge, krachtige uitademing om de neus te reinigen van prikkelende stoffen. De prikkeling in de neus kan worden veroorzaakt door chemische bestanddelen in de lucht, zoals ammoniak, door natuurlijke stoffen waar je allergisch op reageert of gewoon door ingedroogd slijm.
fremar