bij te laag bloed druk, moet je dan veel suiker of zout eten?

Mijn vriendin heeft laag bloed druk, en ze zegt dat ze juist meer suiker en zout moet eten. ben niet helemaal met haar eens. Suiker of zout is toch bijna nooit goed voor je lichaam of heb ik het mis?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.7K
Ritsuka
11 jaar geleden
Heeft ze last van de lage bloeddruk? Zo nee, niks aan doen.
Reddie
11 jaar geleden
Inderdaad @Ritsuka
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ze heeft lage bloeddruk, en ik heb er last van dat ze zoveel zout of suiker eet. en dan bedoel ik niet letterlijk zout en suiker in een zak
Ritsuka
11 jaar geleden
Hoezo heb jij er last van? Zij eet het toch? Of word jij gedwongen het ook te eten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee ik word niet gedwongen, maar ik wou dat ze gezond at, maar aangezien zout wel beter voor is. heb ik niks meer te zeggen. ik dacht altijd dat te veel zou slecht was.
Ritsuka
11 jaar geleden
Ze eet dus veel suiker en zout, eet ze verder genoeg groente, fruit, eiwitten etc?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
groente, fruit, eiwitten zijn beperkt. ze eet de volgende: Junkfood met (met groente)
noodles
rundertartaar
aardappelkrieltjes
doperwten
Döner kebab (met groente) ze eet nog nog wel meer maar dit zijn de meeste voorkomende de laatse weken.
Ritsuka
11 jaar geleden
De rest van haar eetschema is dus ook niet al te gezond. Het is haar eigen keuze en eigen lichaan, maar op de lange termijn is dit niet echt aan te raden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kunt wel zeggen eigen keuze eigen lichaam, maar ik wil niet dat ze over paar jaar ziek is. of ziekte krijgt. ik wil gewoon de rest van mijn leven met haar zijn en dan moet ik wel oppassen wat ze allemaal eet.
Ritsuka
11 jaar geleden
dat snap ik, maar je kunt haar niet dwingen, je bent ook niet haar vader. Ik ga ervan uit dat ze oud genoeg is om haar eigen keuzes te maken.
Je kunt zelf het goede voorbeeld geven door gezond te eten, en voor haar te koken om te tonen hoe lekker een gezonde maaltijd kan zijn.
En een keer een gesprek voeren, waarin je je zorgen uit die je hier verteld. Probeer haar niet te beschuldigen, maar noem de punten over de lange termijn etc.

Antwoorden (5)

Ik heb zelf ook regelmatig een te lage bloeddruk. Dit uit zich o.a. in duizeligheid bij het opstaan.

Aangezien ik op het punt stond naar de tropen te vertrekken heeft de arts heeft mij destijds aangeraden meer zout te gebruiken.
Door zout gaat de bloeddruk weer ietwat omhoog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reddie
11 jaar geleden
Dat is een fabeltje. Dan moet je minstens honderden grammen zout per dag eten.
Tips tegen lage bloeddruk
Last van een te lage bloeddruk? Dan kan dit helpen:

Strooi zout op je eten.
Eet al eens gezouten nootjes of andere zoute snacks.
Drink mineraalwater met een hoog zoutgehalte.
Zoethout verhoogt de bloeddruk. Het werkt in op de nieren zoals het natuurlijke hormoon aldosteron.
Voel je dat je gaat flauwvallen, ga dan zitten of nog beter: liggen.
Ga dan rustig aan rechtop zitten of rechtstaan. Houd jezelf eventueel ergens aan vast.
Zorg dat je uitgerust bent: vermoeidheid maakt het erger.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en suiker dan?
fremar
11 jaar geleden
Suiker heeft geen enkele zin bij lage bloeddruk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan vertel ik mijn vriendin wel dat ze minder suiker moet gaan gebruiken, over zout heb ik niks meer te klagen
laurierdrop is een goede remedie tegen hypotensie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vriendin heeft nu te weinig zouten in haar lichaam, daarom is het niet slecht om dit aan te vullen tot het juiste niveau.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Suiker want dan word je weer wat "hieper"en gaat alles weer wat sneller stromen.

Geen chocolade trouwens want daarvan gaat alles weer "omlaag".