Mensen die wonen op een plek met altijd mooi weer, zouden hun gelukkiger zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ja, gedeeltelijk. Natuurlijk bepaal je zelf of je gelukkig bent. Echter, mensen op plekken waar de dagen langer zijn & de zon veel schijnt hebben wel een fysieke reden om gelukkiger te zijn: Er is een verband tussen de belichting van de huid en de hoeveelheid gelukshormonen die worden aangemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

ik denk het niet,
die mensen zijn altijd mooi weer gewend maar die ergeren zich mischien wel weer aan de nadelen daarvan.
bv insecten, of te warm, het land is dan mischien heel droog
14 jaar geleden
Nou nee, denk maar aan Afrika waar we naar Nederlandse maatstaven altijd mooi weer hebben, en waar een heleboel ellende te bespeuren is van oorlogen tot hongersnood.

Maar er is wel een lichtpuntje: als je je geen dak boven je hoofd kunt veroorloven, dan is het beter om altijd mooi weer te hebben dan om in de kou en de regen te zitten.
14 jaar geleden
Nee dat gaat zo niet... Dan klagen de mensen steen en been, met de woorden: ALWEER HETZELFDE WEER, AL WEER het zelfde weer... weer en weer...

Nee het is depressief makend elk dag mooi weer...

En ik zal je verklappen een berg is net zo hoog als het dal diep is... Dus mooi weer bestaat alleen bij de gratie dat het ook slecht weer kan zijn, denk daar maar eens over na...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het niet ,net zo gelukkig of minder gelukkig als mensen in een land waar het weer minder is. "geluk"zit van binnen in een mens bij een mooi klimaat of een minder klimaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, omdat ideaal weer nauwelijks bestaat en als er al een plek is met erg goed weer, dan wonen daar veel mensen met veel uitlaatgassen (Bijv. San Diego)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen mens is altijd gelukkig....geluk is een moment, een kers op de taart. Maar mijn ervaring is, dat mensen in een mooi-weer-klimaat wél veel blijer, vrolijker en luchthartiger zijn. Eigenlijk nét als wij, op de eerste lentedag, dat je in je middaguurtje zonder jas even op een terrasje kan gaan zitten...alles lijkt wat makkelijker, je voelt je minder tobberig. Het vele buitenzijn, de zon op je bolletje, plannen maken waar geen regenbui op kan vallen - het maakt het allemaal net wat fleuriger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, het gras bij de buren lijkt altijd groener!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, bij de buurman is het gras altijd groener. Er is altijd wel iets wat beter kan. Toch zijn er veel migratiestromen van bevolkingen. En werkt dat? Blijkbaar niet door de integratieperikelen in bijv. Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Manon1307;

Mensen die wonen in een land met een warmer, zachter klimaat zijn niet per definitie gelukkiger of ongelukkiger dan mensen op een andere plaats, ze hebben alleen wat minder gespreksstof. "Wat een weer, hè?" zullen ze op de Bahama's een stuk minder vaak tegen elkaar zeggen. In het Bahamaans dan natuurlijk....