Hoe kun je voorgoed van aambeien afkomen zonder een operatie?

Toegevoegd na 3 minuten:
Wat is het eigenlijk,het gaat wel weer weg met een zalfje.
Voor een tijdje.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.7K
Pieter2011
11 jaar geleden
's Ochtends even een minuut een washandje dat je met steenkoud water hebt natgemaakt tegen de bewuste plek houden; dát helpt!

Antwoorden (3)

Voor een operatie zijn er nog wel wat andere mogelijkheden:

De behandelingsmethode is afhankelijk van de ernst van de aambeien.
1.
In eerste instantie kan door aanpassing van het dieet tot vermindering van de klachten worden gekomen. Hierdoor kan de duur van het persen tot enkele seconden beperkt blijven.
2.
Door scleroserende injecties in of rond de aambeien treedt bindweefselvorming op, waardoor deze vaatkluwens in grootte afnemen en gefixeerd worden op de onderlaag. De injecties zijn nagenoeg pijnloos.
3.
Door rubberband ligatie (de zg. Barronse ligaturen) worden kleine elastiekjes rond de basis van de aambei aangebracht. Na enkele dagen sterft dit weefsel vanzelf af. Ook deze methode is nagenoeg pijnloos.

Na de behandeling van de aambeien door rubberbandligatie kunt u een gevoel van aandrang ervaren. Vermijdt persen zo veel mogelijk. Indien pijn optreedt kunt u het beste een lauwwarm zitbad nemen en dit desnoods enkele malen herhalen. Als pijnstiller bij voorkeur Paracetamol.

Meestal moet de behandeling enkele malen herhaald worden met een tussenpoos van circa 4 weken om een bevredigend resultaat te verkrijgen.

Of je er voorgoed vanaf komt is natuurlijk niet te zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De verschillende behandelingsmogelijkheden bij aambeien zijn:

• Afbinden
Het afbinden van de aambeien is de gebruikelijke methode. Hierbij worden de uitgezakte aambeien met behulp van een rubberen elastiekje afgebonden. Dit wordt ook een ‘rubberbandligatie’ genoemd. Na zeven tot tien dagen na de behandeling vallen de afgestorven aambeien af. Het wondje geneest met een klein litteken. De eerste dagen na de ingreep kunt u een wee of pijnlijk gevoel onder in de buik hebben. Soms is nog een tweede of derde behandeling nodig.
• Dichtschroeien
Een ander methode is het dichtschroeien van de bloedvaatjes in de aambei met behulp van infrarood licht. Ook dit zorgt ervoor dat de aambeien afsterven.
• Inspuiten
Een derde mogelijkheid is het inspuiten van een irriterende vloeistof, onder het slijmvlies. Als reactie hierop verschrompelen de aambeien.

Toegevoegd na 49 seconden:
http://www.mlds.nl/ziekten/74/aambeien/behandeling/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is het: je anus wordt dichtgehouden met een kringspier, en aan de binnenkant zitten bloedvaten die dat afsluiten mee-helpen te realiseren door op te zwellen Zo is de mens gemaakt. Wikipedia zegt: 'Aambeien (hemorroïden of (B) aarstulpen) zijn een aandoening waarbij weefsels met bloedvaten in de anus en/of het rectum opzwellen en daarbij ontstoken kunnen raken en kunnen gaan bloeden en groter worden. Aambeien die uitstulpen buiten de anus worden uitwendige aambeien genoemd.' Voor meer info zie de bron.
Wat kun je doen: (1) Niet persen bij de ontlasting. Als dat moeite kost kun je lijnzaad in yoghurt eten zodat je ontlasting zachter wordt en met minder moeite geloosd wordt. Rustig de tijd nemen is ook beter, dan doet je lijf het vanzelf in plaats van dat je zelf heel hard perst. (2) Ik heb een dubbele kuur Curanol gehad, dat is een goedwerkend en tegelijk vrij onschuldig middel waarbij je dagelijks de anus insmeert met een zalf en pillen slikt. Doel is om de vaatwanden te versterken zodat de uitgezakte bloedvaten weer opgenomen worden in het lichaam.
Mij heeft het goed geholpen. Mijn ervaring is wel dat als je eenmaal aambeien hebt gehad je vatbaar bent, dus of je er definitief van af kunt komen vraag ik me af. Het hangt ook van je omstandigheden af. Bij mij was het duidelijk gerelateerd aan de zwangerschap.