Zit de eikel aan de voorhuid vast?

Een jongen uit mijn klas zegt dat de eikel en voorhuid van sommige jongens aan elkaar 'vast zit' met iets wat lijkt op hoe de tong vast zit. Is dit waar? En zo ja, hoe krijgen zij hun voorhuid dan over hun eikel heen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (3)

Nee dat is niet zo want hoe verklaar je dat bij besneden mensen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan, ze hebben dan waarschijnlijk een te kort toompje (dit lijkt inderdaad op het toompje onder je tong), of de voorhuid is vernauwd.
Een arts kan dit verhelpen arts door een insnede te maken in de voorhuid of in het toompje, of de voorhuid in zijn geheel verwijderen (een zogenaamde circumcisie of besnijdenis).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zit inderdaad vast met een klein peesje (het toompje). En inderdaad net zoals hoe een tong vast zit. Vast zitten is misschien niet het goede woord. Het is meer verbonden met elkaar. Je tong zit immers ook niet "vast" maar is wel verbonden met de onderkant van je mond. Je kan echter wel je tong alle kanten op bewegen. Zo is het ook met de eikel. Je kan de voorhuid gewoon naar achteren trekken, of over de eikel. Het is namelijk een zeer flexibel stuk huid. En de pees (het toompje) waarmee het vast zit is ook lang genoeg, om dat te doen.

Lees de bron ook even door. Daar staat het duidelijker beschreven, en er staat een foto bij. Ook staat daar beschreven wat er dan gebeurt als het toompje te kort is.