Hoe kan het dat ik zo'n hekel heb aan verkleinwoorden?

Als ik ze lees of hoor dat word ik gewoon agressief en misselijk. Dat is geen gezonde reactie; hoe komt het dat ik daar zo slecht tegen kan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Dat is een haat gevoel op iets. Hetzelfde als bijvoorbeeld. Iemand die haat, kom je onverwachts tegen op straat, dan heb je dat ook. Je wordt opeens agressie en misselijk. Dat is zeker geen gezonde reactie...
Maar het is maar een woord. Maak niet zo druk om.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Daarmee hebben ze jou klein gehouden, jij was daarmee psychisch gemarteld... Geen wonder dat je dat haat en kwaad maakt...

Overtref jezelf, verpop uit je cocon en wordt vlinder... vlieg naar jouw eigen werkelijkheid, in je ware grootte...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat verkleinwoorden zo betuttelend overkomen en ook zo zijn. Meestal niet echt stout bedoeld en met goede intenties. Mijn vader noemde mij in tedere momenten :Suske. Ik heb er mee leren leven. Zou er vergrootwoorden bestaan??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het vaan een denigrerende klank heeft. Als iemand op straat mij aanspreekt met: "Meneertje, weet u hoe laat het is?" zou ik zeggen dat ik het niet wist. Als ze gewoon "Meneer, weet u hoe laat het is?" zeggen, kijk ik wel op mijn horloge.

Het is kleinerend (letterlijk en figuurlijk).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kom binne,kindje,trek je manteltje uit en pak een stoeltje. Kopje koffie? Ik persoonlik vind het zo kneuterig,zo echt hollands klinken.Maar waarom jij er een hekel aan hebt,kunnen wij jou niet vertellen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar poppedeintje toch, dat is je met het paplepeltje ingegeven en dat heeft jou een bittere na- en bijsmaak gegeven. En je mond zit tussen je oren en daar ligt het probleem. Je blijft het proeven.