Kan je door gezamelijk gebruik van neusdruppels elkaar besmetten ?

b.v verkoudheid.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.3K

Het beste antwoord

Ja.

De stoffen in neusdruppels werken op de zwelling van het neusslijmvlies, waardoor je verlichting krijgt van symptomen. Echter, het werkt niet tegen de oorzaak, de verkoudheid zelf. Dus je kan via de tuit elkaar besmetten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Jaaaah!

De virussen blijven achter op de spuit middels de slijm in je neus. Vervolgens steek je die spuit op de plek waar die virussen het liefst zitten, je slijmvliezen. Heel erge besmettingsbron!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat zou heel goed kunnen. Het beste is om ieder een eigen neusspray te gebruiken. De bacterieën en virussen in je neus worden niet gedood door het gebruik van neusdruppels. Door het gezamelijk gebruik van neusdruppels of spray onstaat een soort van kruisbesmetting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jazeker, het zit toch zeker in je neus? de bron waar alle bacillen vergaderen!
dus het antwoord is ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja! Heb dit zelf eens meegemaakt... erg vervelend. Je kunt de neusdruppels van elkaar gebruiken (spuitflacon) mits deze zeer goed schoon is gemaakt. Liefst uitkoken in water... maar dat is soms haast niet te doen.
Gewoon allemaal een eigen flesje dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker, het uiteinde van het flesje komt in aanraking met je neus.
Besmetting is dus mogelijk. Hoewel het virus wappert ook zo al door je huis.
Liesbeth