is een vrouw tijdens haar menstruatie vruchtbaarder dan normaal ?

Is een vrouw tijdens haar menstruatie (dus als ze bloedt) vruchtbaarder of rond welke periode dan wel ? Ik weet dat dat rond de eiersprong is maar wanneer is de eiersprong precies ? Is het tijdens de menstruatie dus makkelijker om zwanger te raken ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe oud ben jij? Als je nog zo weinig weet over seks en menstruatie zou ik er voorlopig nog maar niet aan beginnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eisprong is ongeveer 4 dagen voor menstruatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@jelmert Oke, dankje. @stippel ik weet zat, dit wil ik weten voor de zekerheid omdat ik twijfel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik je vorige vraag bekijk over onveilige sex en zwangerschap, moet je nog een hoop leren Bianca.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4 dagen voor de menstruatie klopt niet. Zie het antwoord van Roxy!
Amadea
11 jaar geleden
Vraag is nog wel of Bianca de voorgeschreven minimale leeftijd van 16 jaar bereikt heeft, om aan GV deel te mogen nemen. Als je voor zoete koek aanneemt dat de eisprong 4 dagen voor de menstruatie plaats zou vinden, dan ontbreekt nog het een en ander aan basiskennis!
anneliez
11 jaar geleden
En hou er ook rekening mee dat je ïn principe"niet vruchtbaar bent, maar een ongeluk zit in een klein hoekje, zelfs dan is maatregelen nemen nodig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk en daarom moeten er al op vroege leeftijd goede sexlessen op scholen gegeven worden. Zodat deze wilde verhalen niet kunnen ontstaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tsjees, mijn ZOON van 13 weet dit wel!!!!????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ikben bianca: Ik lees net dat je reageert op stippel met de woorden:
' ik weet zat, dit wil ik weten voor de zekerheid omdat ik twijfel.' Je vraag bevestigt echter zeer overtuigend het tegendeel.
Alleen al het feit dat je het hebt over 'eiersprong' zegt al een boel.... Wij proberen jou niet af te kraken of neer te halen.
Wij proberen je te laten inzien dat je soms fatale fouten kunt maken op jonge leeftijd, omdat je denkt de waarheid al in pacht te hebben. Pas op jezelf meisje, en als je echt wat meer over dit onderwerp wilt weten, zoek dan nog eens goed op internet, haal er een boek over uit de bieb of vraag het aan een familielid of docent.
Succes!

Antwoorden (3)

in principe kun je juist NIET zwanger worden tijdens je menstruatie, dit is de periode in de cyclus waarbij het onbevruchte eitje het lichaam verlaat.,
de gemiddelde menstruatiecyclus duurt 28 dagen, je vruchtbaarste periode ligt rond de 14 dagen voor je menstruatie begint.

het beste advies om zwanger te worden is om de dag vrijen, hierdoor is de kans dat je een vruchtbaar moment mist erg klein en blijft het zaad van de man in goede conditie ( bij elke dag sex, word het zaad van de man "lui"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedere maand ben je een aantal dagen vruchtbaar. De dag van de eisprong ben je het meest vruchtbaar en is de kans op een bevruchting het grootst. Om er achter te komen wanneer je vruchtbare dagen zijn, moet je weten wat de lengte van je menstruatiecyclus is.

De menstruatiecyclus begint op de eerste dag van de menstruatie en eindigt op de dag voor de volgende menstruatie. Een gemiddelde menstruatiecyclus duurt 28 dagen.

De eisprong, ook wel ovulatie genoemd, vindt ongeveer 14 dagen voordat je weer moet menstrueren plaats. Tijdens de eisprong komt een rijpe eicel vrij. Zodra de eicel is vrijgekomen, is de eicel vruchtbaar en kan de eicel worden bevrucht. De eicel blijft na de eisprong tot 12 uur in leven.

Je bent het meest vruchtbaar in de periode van twee tot drie dagen rond de eisprong. Maar de geslachtsgemeenschap zou vanaf vijf dagen voor de eisprong kunnen plaatsvinden om een bevruchting als gevolg te hebben. Aangezien de eicel na de eisprong nog maar tot 12 uur in in leven kan blijven, is het na de eisprong lastiger om zwanger te worden omdat je niet precies weet wanneer de eisprong plaatsvindt en je dus te laat kan zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal goed, Skusme! Wat je beschrijft is precies het probleem van bijvoorbeeld de temperatuurmethode om de eisprong vast te stellen: op het moment dat de temperatuur duidelijk verhoogd is, heb je je meest vruchtbare moment al gemist. (Al is het natuurlijk wél een handige methode om erachter te komen waar in je cyclus je eisprong ongeveer plaatsvindt, voor die vrouwen die gezegend zijn met een regelmatige cyclus tenminste.) +!
Na twee uitstekende antwoorden toch nog een aanvulling: je eisprong vindt inderdaad ongeveer 14 dagen voor je menstruatie plaats. Rondom de eisprong ben je het meest vruchtbaar. Als je graag zwanger wilt worden, kun je het beste gemeenschap hebben vlak vóór je eisprong: het zaad van de man kan soms tot een dag of zes overleven, terwijl de eicel veel korter leeft. (Die zes dagenis een extreme uitschieter, ga uit van twee tot hooguit drie dagen.)

Maar het uitrekenen van je eisprong kan eigenlijk alleen maar als je een regelmatige cyclus hebt. Als je de ene keer na 21 dagen en de andere keer na 35 weer menstrueert, dan kun je je eisprong niet op deze manier uitrekenen. Wat je dan kunt doen, is elke ochtend voordat je uit bed komt je temperatuur opnemen. Op de dag dat je ovuleert (=je eisprong hebt) is je temperatuur ongeveer een halve graad hoger. Als je dit een paar cycli lang volhoudt, zul je dit temperatuurverschil gaan herkennen. Ook kun je aan je vaginale slijm afleiden dat je in je vruchtbare dagen zit: tijdens je vruchtbare dagen is dit slijm witachtig, glibberig, wat dikker en een beetje elastisch. Een beetje als rauw eiwit. Als het slijm weer wat droger wordt en helderder wordt (doorzichtig) zijn je vruchtbare dagen weer voorbij. Als je elke dag op dit soort tekenen let, ga je je eigen vruchtbare dagen steeds beter herkennen.

Daarnaast zijn er bij apotheek en drogist ovulatietesten te koop. Hiermee kun je in je urine testen of je ovuleert. Nadeel is wel dat je meest vruchtbare dagen vlak vóór je eisprong zijn, dus als je via zo'n test het beste moment om te vrijen probeert uit te puzzelen, moet je haasten bij een positieve test!

Tenslotte: tijdens de menstruatie ben je het minst vruchtbaar. Dit is juist het moment waarop je lichaam de onbevruchte eicel en overtollig baarmoederslijmvlies weer afstoot. Pas daarna gaat er weer nieuw baarmoederslijmvlies opbouwen zodat er eventueel een eitje zou kunnen innestelen, en komt er na dus ongeveer een week een nieuwe eisprong. Dit wil echter NIET zeggen dat je niet zwanger kunt worden als je seks hebt tijdens je menstruatie. Als anticonceptiemethode is dit dus niet geschikt: de kans op een zwangerschap is heel klein als je vrijt tijdens je menstruatie, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is.

Toegevoegd na 5 uur:
Naast die signalen, heeft een vrouw ook meestal het meeste zin in seks als ze vruchtbaar is. Dus als je zwanger wilt worden, en je hebt 'ineens' ontzettend veel zin, geef daar dan gerust aan toe ;-)