Hoe komt het dat je van sommige mensen die je niet persoonlijk kent een heel naar onderbuik gevoel krijgt?

Ik kom soms een gozer tegen, ik denk tussen de 23 en 28 jaar. Als ik hem aankijk, krijg ik een heel naar gevoel van binnen alsof mijn verstand zegt; REN WEG VAN DIE MAFKEES.
Hij heeft nog nooit iets gezegd, het enige wat hij doet is kijken. Vaak als ik hem 1 keer tegenkom, kom ik hem iets later weer tegen. Misschien dat het daardoor komt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Mensen hebben ook een lichaamstaal. Dat kan zeer subtiel zijn, bijna onmerkbaar. Onbewust of halfbewust kan je die opvangen en kennelijk heb je moeite met de lichaamstaal van deze man.
Ik zou er zelf zeker naar luisteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
idd het onbewust lezen van lichaamstaal m.i. +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanx!

Andere antwoorden (4)

Je hebt een goed instinct. Naar luisteren! Wegwezen als je dat gevoel hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Luister in eerste instantie naar je gevoel, maar ...
- Soms lijkt iemand op een ander met wie je een slechte ervaring hebt gehad. Vandaar je onderbuikgevoel. Maar dus mogelijk niet terecht.
- Je gevoel kan het ook fout hebben heb ik diverse keren gemerkt. Dat iemand toch heel aardig blijkt te zijn.
Reddie
11 jaar geleden
het kan idd je instinct zijn, die je verteld weg te wezen bij deze persoon, of het nou zijn lichaamshouding is of jouw gevoel.

ook kan deze persoon jou herinneren aan iemand anders waar je een hekel aan hebt of slechte ervaring aan gekoppelt hebt.
wat ook zou kunnen (ligt eraan hoe dichtbij je bij deze persoon staat) is dat je zijn lichaamsgeur aan een andere persoon of situatie koppelt dit kan vaak (onbewust) een naar gevoel geven.

ook als iemand zn gezicht "te" symestrisch is of zn ogen uitpuilend zijn (dat het lijkt alsof ie geschrokken kijkt), krijgen mensen vaak een naar gevoel bij zo iemand. daar kun je niets aan doen, maar onbewust blijven mensen dan toch vaak uit de buurt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vooroordelen kunnen ook wel eens nuttigs zijn, als je door een steeg loopt en je komt een pitbull tegen dan is het niet onverstandig om terug te keren. Want pitbulls zijn nou eenmaal bekend als aggressieve honden, je kan er voor je eigen veiligheid beter niet van uitgaan dat die ene pitbull die je tegen komt een lieve hond is.