Wat zijn de voordelen en nadelen van creatine? En ben maandag begonnen met fitness neem 4 x per dag creatine in 1 week 9 uur 12 3 en 7 en eiwitten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

ondanks dat ik het niet verstandig vind een product eerst te gaan gebruiken en later pas te vragen wat het precies met je lichaam doet.
heb ik hier wel een antwoord voor je:

Creatine is een lichaamseigen stof, die deels uit vlees en vis komt en deels door ons eigen lichaam wordt aangemaakt.
Creatine bepaalt, "tot op zekere hoogte", hoeveel werk je spieren kunnen verrichten.
Je lichaam produceert voldoende creatine om je lijf gezond te houden, maar wanneer je uiterst zwaar wilt trainen, kan creatine je helpen om meer gewicht te heffen en/of meer repetities te doen.

Creatine helpt vooral bij uitputtende repetitie-krachttrainingen. belangrijk is dat je probeert je grenzen te verleggen en het uiterste uit je lichaam te halen.

beweerd word dat je met zuivere creatine 10 á 15% meer stootkracht gedurende 12 seconden kunt verwachten.

Volgens de laatste inzichten groeit de spiermassa van fitnessers, die hoogwaardige creatine supplementen nemen, ook sneller.

Er zijn vele studies die beweren dat dit product wel of juist niet werkt

een van de testuitslagen was met ongetrainde mannen die een degelijk fitnessprogramma voor 12 weken volgden met óf zonder creatine.
Tijdens de studie had de groep zonder creatine een gemiddelde spiermassa-toename van 2,1 kilo. Bij de groep, die wel creatine gebruikte, nam de spiermassa met gemiddeld 4,3 kilo toe.

Voor creatine monohydraat is het héél erg belangrijk dat de modernste filtrageprocessen worden gebruikt aan het einde van het productieproces. Door iedere batch altijd te testen wordt de zuiverheid van dit product gegarandeerd.
(Voor deskundigen is hier de belangrijkste data: Assay 99,9%, droogpercentage 9,2%, zware metalen zoals Pb < 5 ppm, arsenicum < 0,10 ppm, cyanide <1,0 ppm, dicyandiamide <20 ppm, creatinine ondetectbaar <50 ppm.)

Aanbevolen dagdoseringen:
- fitness-ganger: 3 - 5 gram per dag (één afgestreken theelepel)
- krachtsporter of bodybuilder (lichaamsgewicht <90 kg): 3 - 5 gram per dag (één afgestreken theelepel)
- vegetariër/50-plusser: 3 gram per dag (één afgestreken theelepeltje)
- krachtsporter of bodybuilder (lichaamsgewicht >90 kg): 5 - 10 gram per dag
- actieve mannen/vrouwen voor energie: 3 gram per dag (één afgestreken theelepeltje).

Inname van meer dan bovenstaande dagdoseringen levert geen betere prestaties op en wordt niet aanbevolen.

bijwerkingen kunnen zijn:
gevoelige maag, kramp, diaree

relatief ongevaarlijk dus