hoelang duurt deze pijn in onderbuik en wat is het?

ik heb gister buikspieroefeningen gedaan maar ik heb sinds vanochtend pijn in mijn onderbuik
komt dit van de buikspieroefeningen
of komt dit door iets anders
en wat is het en hoelang duurt dit voordat het weg is?
en ik weer bezig mag met buikspieroefeningen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (5)

Dit heet spierpijn. En geloof me, morgen is het nog erger. Het kan wel een week aanhouden en het is niet erg. Je kunt morgen weer buikspieroefeningen doen, dit is even doorbijten maar je pijn word er ook minder van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je was 38 seconden sneller! ;-)
+!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha! gelukkig denken we (ongeveer) hetzelfde :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is het leuke van simultaantypen: twee onafhankelijke antwoorden die ongeveer hetzelfde zijn: de vraagsteller weet nu in elk geval wat hij moet doen :-)
Het is natuurlijk nooit met zekerheid te zeggen of dit komt door de oefeningen, maar mij lijkt het gewoon spierpijn. Als de pijn vooral voelbaar is bij het aanspannen van de buikspieren, is dat de meest logische verklaring.

Spierpijn duurt doorgaans een paar dagen. In de tussentijd mág je wel trainen, maar het is verstandig om dat een beetje rustig aan te doen en niet al te sterk door de pijn heen te gaan. Maar enige beweging is vaak juist wel goed, anders wordt het stijf en dit geeft ook meer klachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb het inderdaad alleen bij het aanspannen van de spier
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan is een andere oorzaak voor de buikpijn (bijvoorbeeld een probleem met de darmen of andere buikorganen) erg onwaarschijnlijk. Gewoon spierpijn dus. Dan merk je ineens hoe vaak je je buikspieren gebruikt op een dag hé? Kan echt pijnlijk zijn, maar echt: het gaat vanzelf over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
okee bedankt voor je info, word maar een paar dagen rustig trainen dan maar :P

+ goeie info :)
Zeer waarschijnlijk gewoon spierpijn. Ik zou pas weer verder gaan met de oefeningen als de spierpijn weg is. Spierpijn is namelijk een (zeer kleine) beschadiging van de spieren, dit kan je beter eerst laten "genezen".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja geen zorgen het komt gewoon door de buikspieroefeningen! het is spierpijn! dat is niks ergs, het betekent juist dat je goed hebt getraind!(: het duurt een paar dagen tot dat het weg is. als je nu buikspieroefeningen gaat doen, doet waarschijnlijk wel pijn...je moet nu gewoon even rustig aan doen tot dat het weg is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou dat lijkt me duidelijk, als je gisteren je buik hebt getraind en nu pijn hebt dan is het gewoon spier pijn. Als je vaak en genoeg traint en genoeg eiwitten - bcaa's inneemt dan zul je er nooit last van hebben. Maar omdat je vast een beginner bent ga je de komende maanden veel spierpijn voelen. En nee mensen spierpijn betekent niet altijd dat je spieren groeien/sterker worden enz.