er zat een klein gaatje in mijn nagel, wat is dit?

ik heb een klein gaatje achter bij mij nnagel, ik voel er verder niets van, maar volgends mij zit daaronder vlees, wat gebeurt er nu?

Toegevoegd na 8 minuten:
(ja, ik bijt nagel)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.6K

Antwoorden (1)

Dat groeit vanzelf uit. Het is een mislukt stukje nagel, dat kan soms gebeuren. Jouw nagel groeit en schuift telkens een stukje op, op de duur valt dat gaatje vanzelf over de rand en dan knip je hem af.

Als het toch een gevoelig plekje is, kun je het gaatje eventueel 'dichtlakken' met transparante nagellak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dees: ridge filler. Verkrijgbaar van Herome.
DrPhillips: ik heb jarenlange ervaring met nagels met gaten er in, maar ontsteken doet het niet. Als je nagel echt tot op het nagelbed verdwenen is en je lakt over een heel klein gaatje heen, blijft er altijd een luchtbelletje onder zitten waardoor de lak je nagelbed niet raakt. Volgens mij verminder je hiermee juist de kans op ontstekingen.