hoe kan het dat mijn vrouw last heeft van kuitkrampen wanneer ze in bed ligt ?

haar voeten einde staat wel iets hoger.... kan dit de oorzaak zijn ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat haar misschien verlichting kan geven is fles kurken in haar bed leggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem vaker een banaan, een banaan is rijk aan magnesium. In plaats hiervan kun je ook een tabletje magnesium per dag nemen (voedingssupplement).
Neem dagelijks één multivitaminetablet.
Zorg dat je warm blijft tijdens de slaap, het dragen van warme sokken in bed kan helpen.
Maak iedere dag een wandeling, lekker doorstappen in de buitenlucht werkt positief op de bloedsomloop en je beenspieren blijven in goede conditie.
Drink voldoende, 6-8 glazen per dag is het minimum. Probeer water of kruidenthee te gebruiken.
Bepaalde kruiden zoals cayennepeper, gember en knoflook zijn goed voor de bloedsomloop. Knoflook is verkrijgbaar in de vorm van capsules. Bronnen:
- http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/24756-kramp-in-de-kuiten-wat-kun-je-er-tegen-doen.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inhibin wil wel eens helpen.Vrij te koop bij de apotheek,dus zelf betalen.Mijn man gebruikt dit al jaren ,op dokters advies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zazoe: magnesium werkt niet.

Het beste antwoord

Het kan zijn dat de doorbloeding en vochtafvoer in haar benen niet perfect is (heeft ze aan het eind van de dag opgezette voeten?). Ook kan het (deels) veroorzaakt worden door spataders in de benen, door calciumtekort, door schildklierproblemen, het komt ook vaak voor tijdens de zwangerschap. Nachtelijke kuitkrampen kunnen ook veroorzaakt worden door het dragen van (te) hoge hakken overdag.
Hydrokinine (zoals Inhibin) kan helpen, maar kan ook bijwerkingen hebben (verkrijgbaar bij de apotheek).
Wat bewezen niet werkt: magnesium, vitamine B, vitamine E of calcium innemen.
Niet bewezen effectief maar zeker niet schadelijk dus misschien iets om uit te proberen: beddengoed aan het voeteneind losmaken; slapen op de buik met de voeten over de rand van de matras (tenen naar de vloer); platte schoenen dragen; massage van de kuit; slapen op de zij met opgetrokken benen.

Zie: http://download.nhg.org/FTP_NHG/standaarden/FTR/Spierkrampen_text.html

http://www.nachtelijkespierkramp.nl/ (site van/over Inhibin)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jij hebt ook recht om het beste antwoord te kunnen geven, voilà, de laatsten zullen eens de eersten zijn....grts

Andere antwoorden (1)

Indien er geen duidelijk oorzaak voor is,( sporten, trappen lopen, lange wandelingen, beursbezoek , zwangerschap enz. ) kan het mogelijk een te kort aan calcium zijn.
Innamen van magnesium wil vaak helpen.
Te weinig dringen kan een van de oorzaken zijn+ medicijngebruik ( hart)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Maar hoe kan extra magnesium nou helpen bij een calcium tekort?
Magnesiumoxide wordt trouwens slecht opgenomen,
magnesiumcitraat is de best verkrijgbare goed opneembare soort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het te kort aan calcium is een mogelijke oorzaak.
Er zijn meer mogelijke oorzaken. Het innemen van magnesium om van de krampen af te komen, staat hier los van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie hem nu, ik had doorgelezen en dan krijg je een raar verband.. Ook met een duidelijke oorzaak kunnen supplementen helpen.
Sporten kan bijvoorbeeld een magnesiumtekort veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf slik ik calcium- magnesium - zink.
Voor mijn concentratie, heb een hele snelle verbranding en ben erg actief , kom gewoon bepaalde mineralen te kort.
Duurt trouwens wel lang voordat je het gaat merken( weken)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die combi heb ik ook een tijdje geslikt, zowel met als zonder zink, maar de combi's die ik ken werken met magnesiumoxide.
Een tijd geleden overgestapt op magnesiumcitraat,
ik ging volgens mij dezelfde nacht nog leuker dromen.
Ook heb ik een stuk gelezen over magnesium en depressiviteit waarbij de werking zeer snel was, maar dat ging over ongeveer 1000 mg hoge kwaliteit per dag. en stukje over de verschillende soorten:
http://realisatietrainingen.nl/pb/artikelen/magnesium.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jackd, leuk joh, je weet er best veel van af, kom ik niet veel tegen, magnesium is zo belangrijk bij burn-out klachten en depressieve klachten, maar toch zo onbekend!
Gewone dokters willen er vaak niets van weten, die komen direct met een antidepressiva, terwijl veel patiénten alleen maar een tekort hebben aan magnesium- zink.
Goeie site, heb hem even opgeslagen, bedankt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
aan jullie onderlinge conversaties te merken weten jullie er wel degelijk meer over ...een pluim (en een bank vooruit jullie beiden....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Magnesium werk niet tegen nachtelijke spierkrampen.
Vochttekort kan inderdaad wel een rol spelen.