Mag je slapen met een kunstgebit in?

Oma woont sinds kort in een verpleeghuis in Nijmegen en nu zag ik dat ze in bed lag met een kunstgebit, ik heb altijd gedacht dat je daar niet mee mocht slapen, klopt dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn moeder doet haar gebit ook nooit uit ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is alleen gevaarlijk als ze hem in haar keel krijgt, maar het is niet slecht. De meeste mensen vinden het naar om zonder gebit gezien te worden, dus houden ze hem gewoon in.

Antwoorden (4)

Ja dat mag mits het kunstgebit goed zit en niet klappert.
ronron1212
11 jaar geleden
natuurlijk mag je daar mee slapen. ik zou niet weten van wie dat niet zou mogen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vanwege kans op verstikking als-ie loslaat. Ik dacht ook, dat dit niet kon.... gebitje in een glas water of zo op het nachtkastje....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor geen enkel probleem; als het goed past kun je er gewoon mee slapen.
Doe dat al ruim 40 jaar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag gerust slapen met het kunstgebit in de mond, mits het niet los zit, zoals eerder is opgemerkt. Maar: het moet niet zo zijn dat de verzorging de tanden niet heeft gepoetst, of vergeten is de tanden te poetsen. Want dan kunnen er vervelende blaren en andere ongemakken ontstaan.
Het is dus wel goed om er op te letten in het verpleeghuis, en er een vraag over te stellen.