Er zijn mensen die beweren dat het mogelijk is om bijv. een zoon of een dochter te verwekken door bepaalde standjes, is dit echt mogelijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Jongen of een meisje
Wat bepaalt nu of een baby een jongen of een meisje is. Dit heeft allemaal te maken met de chromosomen van een mens. Elk mens heeft 46 chromosomen, deze chromosomen komen in paren voor. In totaal heeft ieder normaal mens 23 chromosomen paren. Het 23e chromosomenpaar bepaalt het geslacht.

X-chromosoom en Y-chromosoom
De informatie over het geslacht van de baby ligt op chromosomen paar 23. Bij een vrouw zijn deze twee chromosomen gelijk, twee x-chromosomen. Bij een man zijn deze twee chromosomen ongelijk, een x-chromosoom en een y-chromosoom. In geslachtscellen komen chromosomen enkelvoudig voor. Door een speciale soort deling gaan de twee chromosomen van een chromosomenpaar uit elkaar en hierna ontstaan geslachtcellen. De geslachtscel van een vrouw bevat altijd een x-chromosoom. De geslachtscel van een man kan een x-chromosoom of een y-chromosoom bevatten. Als de zaadcel een x-chromosoom bevat ontstaat een meisje en als de zaadcel een y-chromosoom bevat ontstaat een jongen. Het geslacht van een mens wordt bij de bevruchting bepaald. Bepalend hiervoor is de geslachtchromosoom in de zaadcel.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/14341-embryologie-het-geslacht-van-je-baby.html

zin en onzin over het bepalen van het geslacht!!!

Wil je een meisje? Zet dan een muts op terwijl je vrijt. Doe je dat niet, krijg je waarschijnlijk een jongen.
Onzin.

Wil je een jongen? Kijk dan recht in de ogen van je man als hij klaarkomt. Zo kan zijn mannelijke ziel bij jou binnenkomen.
Onzin.

Als de vrouw 'bovenop' ligt krijg je een meisje. Ligt de man 'bovenop', dan krijg je een jongen.
Onzin.

Om invloed te hebben op het geslacht van de baby moet moeder de vader heel hard laten werken om een jongen te krijgen. Als moeder een meisje wil, moet ze vader juist met rust laten en verwennen.
Onzin.

Vrij je voor de eisprong, dan krijg je een meisje. Vrij je wanneer je een eisprong hebt, dan wordt het een jongen.
Dit is wel een beetje waar. 'Jongetjesspermatozoïden' zwemmen namelijk sneller dan 'meisjesspermatozoïden'. De zaadjes die uitgroeien tot jongetjes zijn echter wel zwakker dan de meisjes. Jongetjesspermatozoïden sterven eerder af en hebben vaker een 'foutje' zoals twee staarten of twee koppen, waardoor ze de eicel niet halen.

http://www.prenatal.nl/SpecialInterest/SpecialInterestArticle.aspx?id=102
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Nee. Of je een zoon of dochter krijgt, ligt eraan welke spermacel (X of Y) de eicel bevrucht. En er zijn echt geen speciale standjes die ervoor kunnen zorgen dat dat speciaal een spermacel met X- of Y-chromosoom is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit klopt inderdaad. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt helemaal +1 SuzyQ!
Alleen als je standje O.O. gebruikt,wordt het een jongen. Bij alle andere standjes is de uitkomst ongewis!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, dit snap ik niet, maar daarom hebben wij waarschijnlijk ook twee meisjes ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Standje O.O. wil zeggen onbevlekt ontvange. Was een grapje.
Lijkt mij niet. Vrouwelijk zaad leeft langer in de baarmoedermond. Mannelijk zaad is sneller maar leeft minder lang. Zou je dus een jongen willen dan moet je berekenen wanneer de eisprong plaatsvind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een goed bewaard geheim, maar het beoefenen van standjes (in seksuele zin) kan inderdaad tot gevolg hebben dat je een zoon of een dochter verwekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, inderdaad. Geen standje, dan ook geen zoon. En ook geen dochter. Ten minste niet zonder bijzondere medische maatregelen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Oh shoot, mijn antwoord zou zijn geweest: "Bij alle standjes loop je het risico op een zoon of dochter." Je was me dus voor. Op basis van wat ik gelezen heb over sommige onzinnige medische en anderszins wetenschappelijke onderzoeken de laatste tijd zou het me trouwens niets verbazen als de een of andere wetenschapper met tijd te veel dit fenomeen / broodje aap ook nog eens aan een grondig onderzoek onderwerpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen standje,maar gewoon met het handje. Dan pas weet je zeker dat er niets van komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Taalkundig juist:
zoon of dochter (of niets) @peter: hoeft niet een je eigen hand te zijn :-))
Ha, die Heidebloem;

Er zullen met veel fantasie gerust wel onderbouwingen te vinden zijn voor die bewering, maar in de praktijk werken die geen van allen. En gelukkig maar ook, want anders zouden in culturen waar de geboorte van jongens hoger wordt gewaardeerd waarschijnlijk veel gebruik van worden gemaakt met een mogelijke meisjestekort op den duur als gevolg.
Het zou ook kunnen betekenen dat mijn vrouw en ik (ouders van een zoon en een dochter) een afwisselender patroon hebben dan mijn beide broers (vaders van resp. twee dochters en twee zoons).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin, wat wel bijna bewezen is dat als je ouder zaad gebruikt, de kans op een jongetje een tikje groter wordt...

(oud zaad is een paar weken oud, dat snapt een man toch wel, dus als hij een paar weken niet geëjaculeerd heeft...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet het niet, maar ik weet wel dat ik zwanger ben geworden (inmiddels alweer 17 jaar geleden) van een zoon, omdat het mannelijk XX chromosoom sneller is dan het Y, heb ik het denk ik nog wel een extra zetje kunnen geven door een kussen onder mn achterste te leggen... uhumm dus als je graag een zoon wilt valt dit te proberen... ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken wel de volgende theorie:
Mannelijk zaad zwemt sneller, maar leeft korter.
Als je graag een jongen wilt, is het dus zaak tijdens de eisprong geslachtsgemeenschap te hebben.
Vrouwelijk zaad zwemt langzamer, maar leeft langer.
Dus als je een meisje wilt, kun je een aantal dagen vóór de eisprong het beste geslachtsgemeenschap hebben.
Deze theorie is nooit bewezen verder, maar ik heb het weleens gehoord.
Mannelijk zaad=de y-zaadjes.
Vrouwelijk zaad= de x-zaadjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin laat je zoon/dochter zelf die standjes uitvinden.
Ik kan me niet voorstellen hoor. standjes leren van je ouders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet meer wat wij gedaan hebben toen.
Wij kregen een tweeling, een jongen èn een meisje.
Ze vroegen ons ook wel eens of we er carbonpapier tussen hadden gedaan, maar dat kan niet, want dan hadden het of twee meisjes of twee jongens moeten worden :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt flauwekul. Gewoon je ding doen en kijken wat de natuur voor je in petto heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dit lijkt me de grootste onzin. Het duurt toch een poosje voordat het zaad bij de eicel is, dan is het standje al wel weer anders hoor!
Had je plannen dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kom jij ook uit een ei???